hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > طی 6 ماه 314 هکتار از حریم رودخانه‌های فارس آزاد شد

معاون شرکت آب منطقه‌ای فارس:

طی 6 ماه 314 هکتار از حریم رودخانه‌های فارس آزاد شد

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای فارس گفت: طی شش ماه نخست امسال، بالغ بر سیصد و چهارده هکتار از محدوده بستر و حریم رودخانه‌های این استان از دست متصرفان خارج و آزاد شده است.

کرامت‌الله کریمی‌مزیدی با اشاره به اینکه دراین مدت 238 مورد رفع تصرف و آزاد سازی بستر و حریم رودخانه در سطح استان انجام شده است، افزود: 263 مورد شکایت علیه متصرفان نیز از سوی شرکت آب منطقه‌ای فارس به ثبت رسیده است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای فارس افزود: تجاوز به بستر و حریم رودخانه‌ها در حال فزونی است و باید با برخورد قاطع و بدون اغماض از گسترش آن جلوگیری کرد، این پدیده به شیوه‌های گوناگونی مانند ایجاد و احداث اعیانی‌های غیرمجاز، برداشت غیر قانونی و بی رویه شن و ماسه، تخریب رودخانه، تخلیه نخاله و زباله، حفر چاه و غیره حادث می‌شود.

کریمی مزیدی اضافه کرد: عوامل متعددی در بروز معضلات مزبور نقش اساسی دارند که باید شناسایی و ریشه یابی شود، بستر رودخانه انفال است و نباید توسط افرادی مورد تجاوز و زیاده خواهی قرار گیرد.

عضو هیئت مدیره شرکت آب منطقه‌ای فارس با بیان اینکه حریم به دو صورت کمی و کیفی توسط آب منطقه‌ای فارس حفاظت شده است، افزود: حریم کمی رودخانه‌ها و مسیل‌ها برای بهره‌برداری و عملیات لایروبی از یک تا بیست متر تعیین شده و حریم کیفی آب رودخانه‌ها، انهار طبیعی و برکه‌ها تا یکصد و پنجاه متر خواهد بود.

کریمی‌مزیدی با اشاره به اینکه فارس پیشتاز آزادسازی بستر و حریم رودخانه‌ها است، گفت: مالکیت خصوصی بستر رودخانه‌ها توسط اشخاص مغایر قانون است و آنها نمی‌توانند بستر رودخانه را به تملک خویش درآورده یا آن را به صورت اجاره به اشخاص واگذار کند.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای فارس با اشاره به سیل خیز بودن بسیاری از مناطق این استان، گفت: تصرف حریم رودخانه‌ها در مواقع بروز سیلاب خطرات جانی و مالی برای متصرفان دارد، از این رو همگان باید نسبت به عدم تصرف این حریم حس مسئولیت پذیری داشته باشند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد