hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > فروش ۹ برابری پلی استیشن ۵ نسبت به ایکس باکس در فرانسه

فروش ۹ برابری پلی استیشن ۵ نسبت به ایکس باکس در فرانسه

طبق یک آمار منتشر شده، پلی استیشن 5 در فرانسه نسبت به ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس حدود ۹ برابر بیشتر فروش کرده است.

اروپا هرگز برای ایکس باکس پرفروش‌ترین بازار نبوده، اما اخیرا آمارهایی منتشر شده‌اند که از بدتر شدن اوضاع برای مایکروسافت خبر می‌دهد. مایکروسافت به‌تازگی از موفقیت برنامه‌ها و استراتژی‌های چند سال اخیر خود گفته و اعلام کرده است که درآمد ایکس باکس و تعداد مشترکان سرویس گیم پس افزایش قابل توجهی داشته‌اند.

بااین‌حال اوضاع فروش سخت‌افزار چندان برای مایکروسافت خوب نیست و حتی با وجود بازی‌های قدرتمندی مثل Starfield، به‌نظر نمی‌رسد که هنوز بازیکن‌ها قانع شده باشند تا کنسول‌های ایکس باکس را به‌جای پلی استیشن 5 خریداری کنند.

اخیرا یک رسانه فرانسوی با نام Ludostrie در گزارشی که به بررسی خریداری شرکت اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت می‌پردازد، آماری از عملکرد ضعیف کنسول‌های ایکس باکس در بازار کشور فرانسه منتشر کرده است. طبق این آمار، حتی با وجود انتشار بازی Starfield، فروش سخت‌افزارهای مایکروسافت نسبت به سال گذشته کم شده و پلی استیشن 5 نسبت به ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس حدود ۹ برابر بیشتر فروش داشته است.

بازار اروپا همیشه منطقه چالش‌برانگیزی برای مایکروسافت و ایکس باکس بوده است، به‌ویژه در فرانسه که مردم آن علاقه زیادی به رسانه‌های ژاپنی مانند انیمه و مانگا دارند و در نتیجه معمولا کنسول‌های سونی و نینتندو را خریداری می‌کنند. فیل اسپنسر مدتی پیش درباره چالش‌های متقاعد کردن مشتریان به خریداری ایکس باکس صحبت کرده و گفته بود که در بسیاری از کشورها، دارندگان کنسول‌ها از مدت‌ها پیش انتخاب خود را کرده‌اند و هرچه زمان بیشتر می‌گذرد، متقاعد کردن آن‌ها برای خرید کنسولی از یک شرکت دیگر سخت‌تر می‌شود.

درکنار این عوامل، گفته شده مایکروسافت عملکرد ضعیفی در بومی‌سازی محصولات خود در اروپا داشته و رابط کاربری ایکس باکس چندان در میان فرانسوی‌ها خوش‌نام نیست. البته فرانسوی‌ها خوش‌شانس بودند که برای بازی Starfield دوبله فرانسوی دریافت کردند، اما عدم وجود دوبله ایتالیایی این بازی برای بازیکن‌های این کشور موضوعی ناامیدکننده بود.

منبع: zoomg-364644

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد