hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > دفن اموات از نیمه آبان در دارالرحمه شیراز متوقف می‌شود

معاون شهرداری شیراز:

دفن اموات از نیمه آبان در دارالرحمه شیراز متوقف می‌شود

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز اعلام کرد که از نیمه آبان، دفن اموات در دارالرحمه شیراز رسما متوقف خواهد شد.

غلامرضا غلامی جمعه 12 آبان در خصوص اقدامات شهرداری این کلان‌شهر در جابجایی فرآیند دفن اموات از "دارالرحمه" به "بهشت احمدی"، گفت: آرامستان دارالرحمه شیراز تقریبا جایی برای دفن اموات ندارد و ظرفیتش تکمیل شده است.

او با بیان اینکه شهرداری شیراز طی سالیان گذشته آرامستان ۴۶۰ هکتاری "بهشت احمدی" را با امکانات و تجهیزات بروز و کامل، ایجاد کرده است، گفت: با توجه به تکمیل ظرفیت آرامستان دارالرحمه، از ۱۴ آبان‌ماه جاری خدمات کفن‌ودفن در این مکان ارائه نمی‌شود و "بهشت احمدی" تنها آرامستان ارائه دهنده این خدمات خواهد بود.

غلامی افزود: در حال حاضر در محل دارالرحمه شیراز حتی خیابان‌هایی که محل تردد آمبولانس، نیروهای امدادی و خدمات‌رسان است به فضای دفن اموات تبدیل شده و حتی شاهد ایجاد قبور طبقاتی در این مکان هستیم که مشکلاتی را به دلیل عمق قبور ایجاد می‌کند.

معاون شهرداری شیراز گفت: برای دفن اموات در آرامستان‌های خانوادگی، مراحل غسل‌وکفن در محل بهشت احمدی انجام و پس از استعلام از متولیان دارالرحمه، اجازه انتقال میت داده خواهد شد.

غلامی خاطرنشان کرد: در تمام بیمارستان‌های سطح شیراز، حمل و انتقال کلیه متوفیان با خودروی حمل متوفی به بهشت احمدی خواهد بود.
 
معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز اضافه کرد: شهروندان شهر شیراز بدانند که فضای آرامستان بهشت احمدی یک فضای وسیع است و دریافت خدمات در این مکان سریع‌تر خواهد بود. 

غلامی عنوان کرد: با انجام این اقدام شهروندان دیگر شاهد ترافیک سنگین در بلوار رحمت برای حضور در دارالرحمه شیراز نخواهند بود. 

او اضافه کرد: با توجه به اینکه زمین آرامستان بهشت احمدی وقف نیست، خدمات حفر قبور و کفن‌ودفن بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر و با تأييد فرمانداری شهرستان شیراز امکانپذیر و اجرایی شده است.

به گزارش رویداد ایران؛ موضوع جایگزینی آرامستان بهشت احمدی به جای دارالرحمه، از نیمه دوم دهه 90 به عنوان یکی از اولویت‌ها در دستور کار مدیریت شهری شیراز قرار گرفته است.

شیراز دارای 23 قبرستان است اما تنها در 7 آرامستان خدمات کفن و دفن اموات انجام می‌شود؛ در این بین، دارالرحمه، آرامستان اصلی این کلانشهر بوده و از اواسط دهه 90 ظرفیت آن برای پذیرش اموات جدید تقریبا کامل بود؛ اگرچه هنوز شمار زیادی از قبور خانوادگی و قبوری که به شکل موردی توسط افراد خریداری شده، در این مکان وجود دارد.

آرامستان بهشت احمدی، در شمال شرق شیراز و ابتدای مسیر منتهی به شهرستان خرامه واقع شده و از یکی دو سال قبل، کفن و دفن اموات در آن آغاز شده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد