hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > 107 بیماری خاص و سخت درمان تحت پوشش سازمان بیمه سلامت ایران قرار دارد

رئیس اداره بیمه سلامت خواف:

107 بیماری خاص و سخت درمان تحت پوشش سازمان بیمه سلامت ایران قرار دارد

رئیس اداره بیمه سلامت خواف گفت: 107 بیماری خاص و سخت درمان در فهرست بیماری های تحت پوشش سازمان بیمه سلامت ایران قرار دارد که افراد دارای این نوع بیماری ها می توانند از طریق سایت بیمه سلامت ایران یا اداره های متبوع از این فهرست مطلع شوند.

خواف پایگاه خبری رویداد ایران- محبوبه جباری در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: برای این موضوع و در راستای جبران بخشی از هزینه های درمانی بیماران خاص و سخت درمان، صندوق بیمه ای با همین عنوان طبق تبصره 9 قانون بودجه سال 1401 در بیمه سلامت ایران تشکیل شده است. 
وی همچنین افزود: خدمات توانبخشی به معلولان نیز به 59 عنوان خدمت افزایش یافته است و این موارد برای افزایش دسترسی بیمه شدگان به خدمات سلامت، توزیع عادلانه خدمات سلامت، افزایش رضایت مندی بیمه شدگان و ارتقای شاخص های بهداشتی صورت گرفته است. 
وی گفت: هم اینک 123 هزار و 737 نفر از  جمعیت 165 هزار و 122 نفری شهرستان خواف که معادل 74 درصد از کل جمعیت این شهرستان  تحت پوشش بیمه سلامت هستند. 
جباری افزود: بیمه‌شدگان تحت پوشش این سازمان در بیمه سلامت شهرستان خواف در قالب 4 صندوق بیمه‌ای مشتمل بر صندوق کارکنان دولت با جمعیت حدود 7900 نفر، صندوق سایر اقشار با 3414 نفر، ، صندوق بیمه ایرانیان با 11 هزار و 633 نفر و صندوق روستاییان عشایر با جمعیت 100 هزار و 780 نفر بیشترین عضو بیمه شده سلامت را دارد. 
رئیس اداره بیمه سلامت خواف اعلام کرد: خدمات بیمه سلامت از سوی 73 مرکز و موسسه درمانی در شهرستان ارائه می‌شود و برای این منظور یک شبکه بهداشت و درمان، یک بیمارستان، یک درمانگاه، یک مرکز بهداشت خدمات ارایه می دهند. 
جباری گفت: 5 آزمایشگاه، 7 مرکز فیزیوتراپی، 5 مرکز توانبخشی، 3 مرکز تصویر برداری، 15 داروخانه و 2 مرکز ترک اعتیاد وهمچنین یک دیالیز با این اداره قرارداد همکاری دارند و از سوی آن ها به بیمه‌شدگان خدمات بیمه‌ای داده می شود. 
وی افزود: در 33 مطب شامل 10 پزشک عمومی، 13 پزشک متخصص، 9 دندانپزشک و 2 ماما خدمات پزشکی به بیمه شدگان ارایه می شود. 
وی یادآور شد: حدود11 هزار نفر بیمه شده تحت پوشش طرح پزشک خانواده قرار دارند که از سوی 8 پزشک خدمات می گیرند. 
رئیس اداره بیمه سلامت خواف گفت: مدتی است سهم ارز دارو به سازمان بیمه سلامت واگذار و با نظارت بیمه سلامت به مراکز درمانی و داروخانه ها پرداخت می شود. 
جباری با اشاره به این که دو دفتر پیشخوان، خدمات بیمه ای به بیمه شدگان بیمه سلامت ارایه می دهند افزود: بیمه‌شدگان هم چنین می‌توانند با مراجعه به پرتال ملی سازمان بیمه سلامت ایران و سامانه شهروندی به نشانی ihio.gov.ir و انتخاب گزینه خدمات غیرحضوری نسبت به مشاهده اطلاعات هویتی، ویرایش اطلاعات، تغییر عکس، تمدید اعتبار، مشاهده نسخ تجویزی، سوابق بیمه‌ای و سایر امکانات این سامانه اقدام کنند و یا از طریق گوشی همراه با کد دستوری #1666* ( ستاره 1666مربع) وضعیت بیمه درمانی خود را استعلام بگیرند. 
شهرستان خواف با 6 شهر، 85 روستا، 165 هزار نفر جمعیت و 123 کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله 270 کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد. 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد