hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > تولید بیش از ۸۷ نوع گل و گیاه در مرکز تحقیقات، آموزش و تولید گل و گیاه غدیر

تولید بیش از ۸۷ نوع گل و گیاه در مرکز تحقیقات، آموزش و تولید گل و گیاه غدیر

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: مرکز تحقیقات، آموزش و تولید گل و گیاه غدیر با تولید سالانه بیش از یک‌میلیون و 200 هزار گلدان، 87 نوع گل و گیاه پرورش می‌دهد.
به گزارش رویداد ایران_قم،پیام جوادیان با اشاره به اهمیت خودکفایی در تولید گل و گیاه در شهر، اظهار داشت: مرکز تحقیقات، آموزش و تولید گل و گیاه غدیر به‌منظور تأمین نیاز گل و گیاه فضای سبز شهر قم آغاز به کارکرده است.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم مساحت مرکز تحقیقات، آموزش و تولید گل و گیاه غدیر را 6 هکتار اعلام کرد و افزود: این مرکز در 6 هکتار و 5 واحد گلخانه‌ای آغاز به کارکرده و سالانه بیش از یک‌میلیون و 200 گلدان گل و گیاه تولید می‌کند.
جوادیان رویکرد تولید گل و گیاه را در جهت تولید گیاهانی با طول عمر زیاد دانست و تصریح کرد: با توجه به شرایط اقتصادی و هزینه بالای تولید گل و گیاه کاشت گل‌هایی با طول عمر 5 سال و کم آب بر در دستور کار قرارگرفته است.
وی هزینه پایین تولید گل و گیاه را در مرکز تحقیقات، آموزش و تولید گل و گیاه غدیر را یکی از نکات مثبت این مرکز عنوان و خاطرنشان کرد: استفاده مجدد از گلدان‌ها و تکلیف مناطق در برگرداندن بیش از 80 درصد گلدان‌ها یکی از علل قیمت پایین تولید گل و گیاه است.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم تأمین خاک از سازمان مدیریت پسماند به‌صورت رایگان را دلیل دیگری خواند و ادامه داد: مدیریت هزینه‌ها و استفاده بهینه از امکانت مهم‌ترین نقش را در کاهش هزینه‌ها داشته به‌صورت که تمام برگ‌های سطح شهر جمع‌آوری‌شده و به مکان‌‎های از پیش تعیین شده در مناطق انتقال داده‌شده و به کمپوست تبدیل می‌شود.
جوادیان گفت: در حال حاضر بیش از 87 نوع گل و گیاه در مرکز تحقیقات، آموزش و تولید گل و گیاه غدیر تولیدشده و پیمانکارها به‌صورت تمام‌وقت در حال کار هستند و در صورت خشک شدن هر گلدان سه برابر قرارداد جریمه می‌شوند
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد