hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > از نقاشی دیواری در دبی علیه فراموشى تا نمایشگاه کتاب ریاض

از نقاشی دیواری در دبی علیه فراموشى تا نمایشگاه کتاب ریاض

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین ،الامارات الیوم ، عکاظ عربستان، خبرگزاری رسمی سوریه،الخلیج اونلاین وخبرگزاری رسمی عراق .

الامارات الیوم

نقاشی دیواری  در دبی علیه فراموشى

همزمان با روز جهانی آلزایمر که جوامع در 21 سپتامبر هر سال با هدف افزایش آگاهی جامعه نسبت به این بیماری جشن می گیرند، بیمارستان سلامت روان الامل وابسته به شرکت خدمات بهداشتی امارات اقدام به  نقاشی دیواری هنری در بیمارستان کرد. این نقاشى دیوارى توسط دانشجویان دختر کالج هنر در دانشگاه زاید انجام شد.این نقاشی دیواری ها  از واقعیت خانواده اماراتی الهام گرفت.

به گفته دکتر نور المحیری، مدیر بخش سلامت روان بنیاد الامل، این نقاشی دیواری بیانگر خاطرات و امید است و فراخوانی برای درک شرایطی است که بیماران مبتلا به آلزایمر در آن زندگی می کنند و شرایط روانی و اجتماعی آنان ترسیم می کند. 

 

عکاظ عربستان

عمان  مهمان افتخاری نمایشگاه کتاب ریاض 

نمایشگاه  کتاب ریاض  با شعار "مقصد الهام بخش" از 28 سپتامبر تا 7 اکتبر در محوطه دانشگاه ملک سعود برگزار می شود.

عمان در چارچوب روابط تاریخی و روابط برادرانه مستحکم که دو ملت برادر را به هم پیوند می دهد در این نمایشگاه شرکت می کند و نشان دهنده تبادل فرهنگی و همکاری بین پعربستان و عمان است،  در این نمایشگاه علاوه بر حضور تعدادی از نمادهای فرهنگ عمان، کتاب و نسخ خطی را در خود جای داده است.

نمایشگاه بین المللی کتاب ریاض با مشارکت بیش از 1800 مؤسسه انتشاراتی برگزار می شود در این نمایشگاه برای افزایش آگاهی کودکان از کتابخوانی مسابقه شعرخوانی برای اولین بار برای کودکان برگزار می شود.

 

خبرگزاری رسمی عراق (واع) 

افتتاح دفاتر ثبت سلاح در عراق

وزیر کشور عراق از طرح افتتاح دفاتر ثبت سلاح در تمام استان های این کشور خبر داد.

با نظارت و حضور عبدالامیر الشمری، وزیر کشور عراق، کمیته ملی مقررات تسلیحات عراق همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، همایشی علمی را در مقر این وزارتخانه با حضور برخی از رؤسای دانشگاه های عراق و برخی فرماندهان نظامی برگزار کرد.

وی افزود: دولت در برنامه خود مصمم است سلاح های سبک را ثبت و سلاح های متوسط و سنگین را ضبط کند. این همایش با عنوان مراحل آماده سازی ثبت سلاح و مبارزه با خشونت مسلحانه با هدف آگاهی بخشی، آموزش و آگاهی کارکنان از رویه های وزارت کشور در این زمینه برگزار شد.

 

الخلیج اونلاین

قرارداد نظامی آمریکا و کویت 

پنتاگون موافقت وزارت خارجه این کشور با قرارداد نظامی به ارزش 150 میلیون دلار با کویت را اعلام کرد. این قرارداد شامل تعمیر و بازسازی سامانه موشکی دفاعی پاتریوت می شود. یک سال پیش نیز امریکا با قرارداد احتمالی با فروش سامانه موشکی زمین به هوا و سامانه پدافند هوایی میان برد و تجهیزات مرتبط آن به کویت به ارزش 3 میلیارد دلار موافقت کرده بود.

پنتاگون در ماه اکتبر گفته بود که قرارداد احتمالی، توانایی کویت در مقابله با تهدیدهای کنونی و آتی از طریق تقویت توانایی در دفاع از خود را افزایش می دهد. وزارت خارجه امریکا در فوریه 2022 نیز با قرارداد نظامی احتمالی با کویت برای طراحی و ساخت مجتمع مقر وزارت دفاع کویت و تجهیزات مرتبط به ارزش یک میلیارد دلار موافقت کرده بود.

 

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)  

دیدار بشار اسد وشی جین پینگ

بشار اسد، رئیس جمهور سوریه و شی جین پینگ، رئیس جمهور چین روز جمعه در شهر هانگژو چین با یکدیگر دیدار و گفت و گو کردند. بشار اسد روز گذشته طی سفری رسمی و در نخستین سفر خود به چین از دو دهه گذشته وارد پکن شد.

چین سومین کشور غیر عربی است که اسد از سال 2011 تاکنون به آن سفر می کند. رئیس جمهور سوریه پیش از چین به روسیه و ایران سفر کرده بود. این سفر در پاسخ به دعوت رسمی شی جین پینگ، رئیس جمهور چین انجام شد.

 

منبع: sharghdaily-897837

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد