hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > متهم اصلی پرونده حمله به حرم شاهچراغ به اعدام محکوم شد

متهم اصلی پرونده حمله به حرم شاهچراغ به اعدام محکوم شد

با گذشت ۴۰ روز از حادثه حمله اخیر به زائران و خادمان حرم مطهر شاهچراغ (ع) و پس از برگزاری سه جلسه رسیدگی در شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی شیراز متهمان این پرونده به اعدام و حبس محکوم شدند.

میزان، خبرگزاری قوه قضاییه نوشت: رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: متهم ردیف اول پرونده حمله به زائران و خادمان حرم مطهر شاهچراغ (ع)، رحمت اله نوروزاف معروف به مصطفی اسلم یار، اهل کشور تاجیکستان که در شامگاه ۲۲ مرداد ماه امسال اقدام به حمله مسلحانه به حرم مطهر شاهچراغ (ع) کرده بود و با اتهامات محاربه، بغی و اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور مواجه بود پس از طی مراحل تحقیقات، صدور قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست در دادسرای عمومی و انقلاب اسلامی شیراز و برگزاری ۲۰ ساعت جلسه رسیدگی در شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی شیراز به ۲ بار اعدام محکوم شد.

متهم اصلی پرونده حمله به حرم شاهچراغ به اعدام محکوم شد

حجت الاسلام و المسلمین موسوی در پایان با اشاره به اینکه رأی صادره در شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی شیراز مطابق قانون قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است مهلت قانونی محکومان و اعتراض به آراء صادر شده را ۲۰ روز خواند.

گفتنی است دومین حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ (ع) در شامگاه ۲۲ مرداد ماه ۱۴۰۲ به وقوع پیوست که در این حمله یک نفر از خادمان و یک نفر از نیرو‌های امنیت حرم مطهر به شهادت رسیدند و ۷ نفر نیز مجروح شدند.

منبع: fararu-666848

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد