hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > پیش‌بینی ۲۰۰ میلیارد ریال در آمد کمیته امداد در قالب جشن عاطفه ها

پیش‌بینی ۲۰۰ میلیارد ریال در آمد کمیته امداد در قالب جشن عاطفه ها

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم گفت: در آمد حاصل از برگزاری جشن عاطفه‌ها در سال گذشته ۱۲۷ میلیارد ریال بوده است که پیش‌بینی می‌شود این رقم امسال به 200  میلیارد ریال برسد.    

به گزارش رویداد ایران از قم،حجت الاسلام محمدطاها مهری در نشست خبری که در آستانه برگزاری جشن عاطفه ها در تالار جلسات اداره کل کمیته امداد برگزار شد، اظهار کرد: بیشترین پرداخت صدقه در سطح کشور در استان قم صورت می گیرد و در همین راستا شاهد رشد ۸۰ درصدی پرداخت صدقات در استان قم هستیم تا جایی که حتی در زمان شیوع بیماری کرونا با توجه به کاهش آمار سفرها و ورود زائرین، مردم استان قم در حوزه پرداخت صدقه پیشرو بودند و روند صعودی را در این زمینه شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه مبلغ کمک‌های مردمی از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان مردادماه ۱۰۲ میلیارد تومان بوده است، تصریح کرد: استان قم در یک رکورد کشوری توانست رتبه نخست در پرداخت صدقه را به خود اختصاص دهد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم، بیان کرد: در ۵ ماهه نخست سال گذشته کمک‌های مردمی ۱۰۲ میلیارد تومان بوده و امسال این عدد به ۱۸۵ میلیارد تومان رسیده است.

وی با اشاره به شمار خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی در قم گفت: تقریبا ۲۱ هزار و670 خانواده زیرپوشش کمیته امداد هستند.

مهری با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی در مجموع از ۳۸ هزار و ۹۳۹ نفر حمایت می‌کند، افزود: این نهاد حمایتی بر اساس اسناد بالادستی در ۵ حوزه حمایت و سلامت خانواده، اشتغال و خودکفایی، مسکن، امور فرهنگی و توسعه مشارکت‌های مردمی خدمات ارائه می کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی به کمک های حوزه حمایت و سلامت خانواده اشاره و بیان کرد: به 20 هزار و ۲۶ خانواده در ۵ ماهه نخست سال جاری بیش از ۹۱۲ میلیارد و ۳۱۷ میلیون ۸۰۰ هزار ریال کمک معیشت پرداخت شده است و همچنین ۷۴ مورد کمک به رفع سوء تغذیه مادران باردار و شیرده به ارزش ریالی ۱ میلیارد و ۹۴۱ میلیون تومان انجام شده است.

وی با بیان اینکه به ۱۱ هزار و ۴۵ نفر از مددجویان خدمات ویژه درمان ارائه شده است، تصریح کرد: ۲ هزار و ۹۰۸  نفر از مددجویان نیز جهت درمان بیماری خاص و صعب العلاج و ۶۷۸ نفر نیز در قالب پرداخت حق بیمه اجتماعی خدمات دریافت کردند.

مهری عنوان کرد: در مجموع در حوزه حمایت و سلامت خانواده مددجویان تقریبا ۱۶۰ میلیارد تومان پرداخت شده است و همچنین جمع تسهیلات پرداختی در این بخش ۳۱ میلیارد تومان است.

وی همچنین از برگزاری جشن عاطفه ها در آستانه سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: هفت هزار دانش‌آموز امسال در قالب جشن عاطفه‌ها خدمات می‌گیرند.

مهری با اشاره به اینکه در آمد حاصل از برگزاری جشن عاطفه‌ها در سال گذشته ۱۲۷ میلیارد ریال بوده است، عنوان کرد: امسال پیش‌بینی می‌شود ۲۰۰ میلیارد ریال درآمد در قالب این جشن حاصل شود که تاکنون ۱۲۰ میلیارد ریال آن تامین شده است.

 

 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد