hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > قمی‌ها ناراضی از «تعارض» و «عامه پسند»

قمی‌ها ناراضی از «تعارض» و «عامه پسند»

1398/11/18 , 18:42
برخلاف روز اول اکران فیلم‌های برگزیده جشنواره فجر در قم که توانسته بودند، رضایت قمی‌ها را جلب کند ولی «تعارض» و «عامه پسند» در دومین روز این جشنواره مخاطبان را ناراضی به خانه فرستادند.

 به گزارش رویداد ایران_قم، محمدرضا لطفی که با «تعارض» اولین فیلم سینمایی خود را تجربه می کند، با فیلمی عجیب و متفاوت پا در این میدان گذاشت. فیلمی که پیش از این نیز پیش بینی می شد که در جذب مخاطب چندان موفق نباشد.
  یکی از مستندسازان و منتقدان سینما با بیان اینکه فیلم تعارض را دیدم ولی تنها چند دقیقه توانستم آن را تحمل کنم، گفت: «تعارض» فیلمی خاص و نچسب بود که واقعا نتوانست مرا جذب کند.
  یزدان پرونده افزود: تعارض فیلمی در حد جشنواره فیلم فجر نبود و انتخاب این فیلم توسط هیات داوران جشنواره نشان می دهد که این هیات دچار تکرار شده است.
  این مستندساز و منتقد ادامه داد: فیلم تلاش کرده است که نگاه روشنفکرانه داشته باشد ولی من «تعارض» را فیلمی خوش ساخت ندیدم. فیلم از نظر فنی نیز ناموزون و نادرست بود.
   
  تعارض فیلمی خاص ولی ناتوان در جذب مخاطب
  محمد سعیدی از شهروندان قمی که 40 سال سن دارد، درباره «تعارض» گفت: افتضاح بود، تنها 20 دقیقه توانستم تحمل کنم، تعجب می کنم که چطور داوران جشنواره این فیلم را به جشنواره راه داده اند.
  سمیه مهرپرور خانمی 20 ساله نیز پس از تماشای فیلم تعارض گفت: اصلا خوشم نیامد. اصلا نتوانستم با فیلم ارتباط برقرار کنم، فیلمی خاص بود که به ذائقه من خوش نیامد. نفهمیدم که اصلا فیلم می خواهد چه بگوید.

قمی‌ها ناراضی از «تعارض» و «عامه پسند»


  آرش محمدزاده از شهروندان قمی نیز در خصوص تماشای این فیلم گفت: موضوع‌های سیاسی را در فیلم خیلی خوب جای داده بود، ولی در کل نتوانستم بفهمم چه می خواهد بگوید و از بخش سیاسی اش خوشم آمد.
  در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «احساس می‌کنم دیوونه شدم… یه جورایی به تمام دوربین‌های مداربسته که دارن آدم رو کنترل می کنن حساسیت پیدا کردم… اونقدر توی این ماجرا غرق شدم که احساس می کنم پشت همه این دوربینا یه نفره…یه نفر که چهار چشمی داره منو نگاه می کنه!
  
   
  «عامه پسند» عامه پسند نبود
  «عامه پسند» دیگر فیلمی بود که تماشاگران قمی در دومین روز اکران فیلم‌های جشنواره فجر در این استان به نظاره آن نشستند، فیلمی که نه توجه منتقدان را جلب کرد و نه توانست قمی‌ها را راضی از سینما راهی خانه کند.
  سهیل بیرقی که با «عامه پسند» برای سومین بار پایش به جشنواره فجر باز می شود، و با فیلم «عرق سرد» در سی و پنجمین جشنواره فجر گرد و خاک کرده بود، این بار برای جلب توجه منتقدان کار سختی در پیش دارد.
  بازیگر تئاتر قم در حاشیه اکران این فیلم گفت: فیلم «عامه پسند» خسته کننده، دارای سوژه تکراری و فیلمنامه ضعیف بود.
  محمدصادق مقدسیان، افزود: فیلمنامه مهمترین مشکل این فیلم است، فیلمنامه را خیلی دوست نداشتم و این موجب شده تا با وجود بازیگران بسیار خوب، هیچ بازی استثنایی در این فیلم نبینیم.
  وی ادامه داد: موضوع فیلم تکراری بود ولی پرداخت ضعیف آن در این فیلم موجب شد تا این سوژه تکراری نتواند مخاطبان را جذب کند. اگر بخواهم کل فیلم را در یک جمله خلاصه کنم باید بگویم که عامه پسند را فیلم خوبی ندیدم.
  کاظم سهرابی شهروند قمی که به همراه همسرش به سینما آمده نیز گفت: در کل فیلم خوب در عین حال یکنواخت بود ولی منظوری که داشت را توانست خوب برساند، حدود 50 درصد از این فیلم راضی هستم.
  وی گفت: اگر تدوین خوب فیلم نبود، باید وسط فیلم بلند می شدیم؛ واقعا از فیلم راضی نیستم.
  محمدکاظم ملک پور دیگر شهروند قمی برخلاف دیگران از فیلم بسیار راضی بود و اظهار کرد: فیلم اطلاعات بسیاری داشت، تدوین بسیار عالی بود و دیالوگ‌های شاهکاری داشت

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد