در حال نزدیک شدن به انتشار Marvel’s Spider-Man 2 هستیم و طبیعی است اخبار زیادی پیرامون این بازی به گوش برسد. غیر از تریلرها و گیمپلیها، اعضای تیم اینسامنیاک هم با رسانهها مصاحبه میکنند و درباره پروسه ساخت بازی و تفاوتهای بین نسخه اول و دوم این سری سخن میگویند.
پس از انتشار اسپایدرمن در سال ۲۰۱۹ بود که پلی استیشن استودیو مدنظر را خریداری کرد. وقتی از برایان اینتیهار، کارگردان خلاق بازی Marvel’s Spider-Man 2 درباره این خرید سؤال پرسیده شد، ایشان گفت بابت آن بسیار خوشحال است. از آن موقع این تیم به یکی از اعضای کلیدی پلی استیشن تبدیل شده و اکنون موردانتظارترین بازی امسال این پلتفرم هم توسط آنها توسعه خواهد یافت.
اینتیهار علاوهبر صحبت درباره نسخه اول و دوم اسپایدرمن و بازیهای منتشر شده بین آنها و تجارب اندوخته شده، درباره خریده شدن توسط پلی استیشن و تاثیر آن هم گفت: «[کار من] بهتر از قبل شده است. خیلی از اوقات فراموش میکنم زیرمجموعه پلی استیشن هستیم. ما مدت زیادی با آنها همکاری کردهایم».
او سپس گفت افرادی مثل مارک سرنی به عرضه اسپایدرمن ۲ روی پلی استیشن 5 کمک کردند. سرنی طراح ارشد این کنسول بود و نظارت دقیق او برای اطمینان از اینکه اینسامنیاک بتواند از تمام پتانسیل PS5 استفاده کند، ضروری بود. همکاری نزدیک با تیم پلی استیشن به این استودیو اجازه داد با بهرهگیری از SSD پلی استیشن 5، صفحات بارگذاری را حذف کنند و امکان گشتوگذار در بازی با سرعتی بالاتر از قبل ممکن شود.
ایشان درباره اوضاع کاری هنگام همهگیری کوید-۱۹ هم حرف زد و گفت پلی استیشن برای ایالتهای خاصی اجازه دورکاری را صادر کرد که باعث بهرهوری بالاتر در استودیو شد. همین اقدامات تاثیر مثبتی روی این تیم و آثار ساخته شده آنها گذاشته است.
با اینکه افراد زیادی از خریداری استودیوها توسط ناشران بزرگ ابراز نگرانی کردهاند، اما خود توسعهدهندگان آن را مثبت میدانند. اخیرا تاد هاوارد هم از ایکس باکس تعریف کرده و گفته بود انحصاری شدن استارفیلد به این تیم اجازه داد بازی بهتری بسازند. استودیو اینسامنیاک هم عقیده مشابهی از کار تحت نظر پلی استیشن دارند.
منبع: zoomg-363790