hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > جاهای دیدنی استان گیلان برای سفر با جاباما

جاهای دیدنی استان گیلان برای سفر با جاباما

«جاباما» در این مطلب، جاهای دیدنی استان گیلان را به‌شما معرفی می‌کند.

یکی از مقاصد پرطرفدار گردشگری ایران، استان گیلان است که به جهت طبیعت بکر، آب‌وهوای مطبوع و جاذبه‌های متعدد هر ساله، میزبان گردشگران بسیاری استجاهای دیدنی استان گیلان آن‌قدر متنوع و پر از سرسبزی است که روح هر بیننده‌ای را تازه می‌کند.

این استان در کناره‌های غربی خزر آرام‌گرفته است و با سفر به آن شما می‌توانید پا در خنکای جنگل‌های هیرکانی بگذارید، به صدای لالایی دریا گوش فرا دهید و با مردمان طبیعت دوست آن آشنا شوید. شما در سفر به استان گیلان نظاره‌گر، رد پای تاریخ و دلاوری‌ها و حماسه‌های فراوان آن خواهید بود.

استان گیلان شهری چهارفصل است که هر فصل از آن، زیبایی‌های مخصوص به خود را دارد؛ بی شک اولین جایی که برای مسافرت به ذهنتان خطور می‌کند، استان گیلان است. پس بهتر است قبل از سفر به این شهر شگفت‌انگیز، شما را با جاهای دیدنی استان گیلان آشنا کنیم تا بتوانید سفری جذاب را برنامه‌ریزی کنید.

معرفی 3 مورد از زیباترین دیدنی‌های رشت: شهری برای سفر مفرح

رشت یکی از شهرهای پر جاذبه توریستی ایران است که هر جای آن، شما را به دیدن منظره‌ای جذاب دعوت می‌کند. به همین دلیل است که اکثر گردشگران، اجاره ویلا رشت را برای سفری مفرح انتخاب می‌کنند. با ما همراه باشید تا شما را با 3 مورد از زیباترین مکان‌های دیدنی‌های رشت آشنا کنیم:

ساحل چمخاله

یکی از اولین انتخاب‌های گردشگران برای دریافت آرامشی معجزه‌آسا، ساحل چمخاله است. این ساحل دومین قطب گردشگری در بین مکان‌های دیدنی رشت است، شما با حضور در این ساحل و شنیدن صدای برخورد موج و صخره، آرامشی عجیب تمام وجودتان را در بر خواهد گرفت.

ساحل چمخاله امکانات رفاهی فوق‌العاده‌ای را در اختیار گردشگران قرار داده است تا آن‌ها، خاطره این ساحل را برای همیشه در ذهن خود ثبت کنند. شما می‌توانید با انجام تفریحات جذابی همچون اسب‌سواری، جت اسکی، دوچرخه‌سواری، قایق‌سواری و... لذت سفر به این ساحل را چندبرابر کنید.

پارک جنگلی سراوان

یکی از باارزش‌ترین اکوسیستم‌های جنگلی در شمال که حیات جانوری و گیاهی در آن وجود دارد، پارک جنگلی سراوان است. شما در این پارک زیبا می‌توانید، نظاره‌گر دریاچه و رودخانه‌ای از دل زمین باشید که زیباترین منظره‌ها را، در حاشیه این پارک خلق کرده‌اند. شما با سفر به این پارک جنگلی، می‌توانید در مسیر نیمه مه‌آلود جنگل پیاده‌روی کنید و از طبیعت بکر آن لذت ببرید.

منطقه ییلاقی دشت النزه

این منطقه ییلاقی همان تصویر جادویی و خوش‌رنگ سرزمین‌های شمالی است که هنوز هم شیوه ساخت خانه‌هایش همان سنت در و پنجره‌های چوبی است. شما به‌محض ورود به این خانه‌ها، می‌توانید بوی خوش چوب نم خورده و مصالح طبیعی را حس کنید.

همچنین می‌توانید با اقامت در ویلا شمال از زیبایی‌های این منطقه لذت ببرید.

گذراندن لحظاتی شاد در شهر ساحلی انزلی با تالاب زیبایش

یکی از شهرهای فوق‌العاده جذاب و دیدنی در استان گیلان، شهر ساحلی انزلی است که با وجود تالاب زیبایش توانسته است توجه گردشگران بسیاری را، به خود جلب نماید. این تالاب یکی از مهم‌ترین و زیباترین تالاب‌های طبیعی آب شیرین کشور، در بندر انزلی و دریای کاسپین است که با قدمت 15 هزارساله‌اش به عنوان یکی از محبوب‌ترین مقاصد طبیعت‌گردان به شمار می‌رود.

تالاب انزلی به جهت موقعیت جغرافیایی از لحاظ مقدار بالای آب و رطوبت، با هیچ‌کدام از تالاب‌های ایران قابل‌قیاس نیست. این تالاب یکی از تالاب‌های منحصربه‌فرد در جهان است که با وجود بیش از 50 گونه آبزی و 100 گونه پرنده، از تنوع زیستی گسترده‌ای برخوردار است. جالب است بدانید، تالاب انزلی را خواهرخوانده تالاب کوشیرو در پارک ملی کوشیرو شیتسوگن ژاپن می‌دانند.

نیزارها، لاله‌های دریایی و نیلوفرهای آبی چشم‌انداز حیرت‌آوری را در تالاب ایجاد می‌کنند که هیچ‌گاه، از دیدن آن‌ها سیر نخواهید شد. شما می‌توانید با اجاره ویلا انزلی، لحظه‌های فوق‌العاده‌ای از ماهیگیری، قایقرانی و پرنده‌نگری را در گنجینه خاطرات خود ثبت نمایید.

خاطره‌ای وصف‌نشدنی در ماسال، شهری برای سفر در دل فصل گرم سال

ماسال، یکی دیگر از جاهای دیدنی‌های استان گیلان است که می‌تواند به‌راحتی هوش را از سر شما ببرد. این شهر دارای ییلاق‌های فوق‌العاده‌ای است که با فضایی بکر مه‌آلود، آب‌وهوایی پاک و بی‌نظیر، آبشارهای بلند و مراتع سرسبز بی‌انتها و آرامشی وصف‌نشدنی فرصت قدم‌زدن روی ابرها را، در اختیار گردشگران قرار می‌دهد.

این شهر زیبا بدون شک، بخشی از بهشت ایران است و اکثر گردشگران آن را برای گذراندن تعطیلات آرام و به‌دوراز هیاهو انتخاب می‌کنند. شما با سفر به ماسال، نظاره‌گر کلبه‌های رنگارنگ کج ایستاده روی تپه‌ها خواهید بود و قطعاً نخواهید توانست شبی را بدون اقامت در آن‌ها سپری کنید.

شهر ماسال ییلاق‌های بسیاری را درون خود جای‌داده است که می‌توان به صورت خلاصه به ییلاق اولسبلنگاه، سوچاله، تلارگاه، ملومه بند، خندیله پشت، اسپی دشت و... اشاره نمود. شما می‌توانید در دل تابستان به این شهر زیبا سفر کنید و از دیدن جاذبه‌های آن لذت ببرید.

حال که با جاهای دیدنی استان گیلان برای سفر آشنا شده‌اید می‌توانید با یک برنامه‌ریزی عالی، خاطره‌ای به‌یادماندنی از سفر به این استان را در ذهن خود و همراهانتان به یادگار بگذارید.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

منبع: zoomg-363781

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد