hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > (ویدئو) شاهین شب: جنگنده عجیبی که بی صدا آمد و بی صدا رفت!

(ویدئو) شاهین شب: جنگنده عجیبی که بی صدا آمد و بی صدا رفت!

نمایش حیرت انگیز اف 117 نایت هاوک (شاهین شب) در جنگ سال 1991 در عراق قابلیت های این جنگنده را به خوبی برای همگان به اثبات رساند.

 لاکهید اف 117 نایت هاوک یکی از رادیکال ترین جنگنده های جهان تا به امروز است. این جنگنده اگرچه در سال 1982 تحویل نیروی هوایی ایالات متحده شد اما به طرز شگفت انگیزی تا 6 سال کسی از وجود آن بی خبر بود. 

نمایش حیرت انگیز اف 117 نایت هاوک (شاهین شب) در جنگ سال 1991 در عراق قابلیت های این جنگنده را به خوبی برای همگان به اثبات رساند. طراحی مثلثی شکل با استفاده از صفحات دور کننده امواج رادار باعث شد تا این جنگنده به سادگی در آسمان بغداد با بیش از 2000 سیستم پدافندی به عملیات بپردازد. این جنگنده همچنین با استفاده از تجهیزات دیجیتال و ماهواره برای ناوبری احتیاجی به رادار خود نداشت.

با تمام این قابلیت ها ارتش ایالات متحده در سال 2008 و بی سر و صدا این هواپیما را بازنشسته کرد. هنوز معلوم نیست که دلیل این کار هدف قرار گرفتن یکی از این جنگنده ها در صربستان بود یا هزینه بالای تولید اما به نظر می رسد شاهین شب دیگر عملیات نظامی در آسمان ها نخواهد داشت یا شاید هم آمریکا اینگونه وانمود می کند:

منبع: راهنماتو

منبع: faradeed-151730

امتیاز: 5 (از 1 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد