hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > پیش‌بینی پاییز گرم برای تهران!

پیش‌بینی پاییز گرم برای تهران!

مدیرکل هواشناسی استان تهران اظهار کرد: بررسی و تحلیل مقادیر ثبت شده دمای هوا شامل متوسط دما، دمای حداقل و دمای حداکثر در ایستگاه‌های هواشناسی استان بیانگر افزایش دما در مرداد ۱۴۰۲ است. متوسط دمای هوای استان تهران در این ماه ۱ درجه سلسیوس بیشتر از مقدار متوسط بلند مدت بود درحالی که متوسط کمینه دما ۱.۲ درجه سلسیوس و متوسط بیشینه دما نیز ۰.۸ درجه سلسیوس افزایش یافت.

مدیرکل هواشناسی استان تهران گفت؛ طی سه ماه آینده متوسط دمای هوا در سطح استان تا ۱ درجه سلسیوس بالاتر از نرمال برآورد و متوسط بارش استان در حد نرمال و برای دو ماه آبان و آذر با تمایل به بیشتر از نرمال پیش‌بینی می‌شود.

مازیار غلامی در گفتگو با ایسنا افزود: تحلیل جدیدترین نقشه‌های پیش‌بینی فصلی بیانگر آن است که طی سه ماه آینده متوسط دمای هوا در سطح استان ۰.۵ تا ۱ درجه سلسیوس بالاتر از نرمال برآورد و متوسط بارش استان در حد نرمال و برای دو ماه آبان و آذر با تمایل به بیشتر از نرمال پیش‌بینی می‌شود حتی در خوشبینانه‌ترین حالت و نرمال بودن بارش، کماکان مدیریت منابع و مصارف آب در بخش‌های مختلف به‌ویژه بخش‌های کشاورزی، صنعتی و حتی خانگی و به‌طور کلی صرفه‌جویی در مصرف آب توصیه می‌شود.

/پیش‌بینی پاییز گرم/

وضعیت بارش از ابتدای سال زراعی تا پایان مرداد نسبت به بلندمدت

مدیرکل هواشناسی استان تهران در ادامه اظهار کرد: بررسی و تحلیل مقادیر ثبت شده دمای هوا شامل متوسط دما، دمای حداقل و دمای حداکثر در ایستگاه‌های هواشناسی استان بیانگر افزایش دما در مرداد ۱۴۰۲ است. متوسط دمای هوای استان تهران در این ماه ۱ درجه سلسیوس بیشتر از مقدار متوسط بلند مدت بود درحالی که متوسط کمینه دما ۱.۲ درجه سلسیوس و متوسط بیشینه دما نیز ۰.۸ درجه سلسیوس افزایش یافت. به عبارت دیگر مرداد ۱۴۰۲ در مقایسه با بلند مدت ۱ درجه سلسیوس گرمتر و از ابتدای سال زراعی نیز استان تهران ۱ درجه سلسیوس گرمتر از نرمال بود.

غلامی تاکید کرد: بر اساس اطلاعات اداره کل هواشناسی استان تهران، طی مردادماه از نظر توزیع دما در شهرستان‌های استان نیز تمامی شهرستان‌های استان با افزایش دما روبرو بودند و متوسط دما در بیشتر شهرستان‌ها بین ۰.۵ تا ۱ درجه سلسیوس افزایش یافت.

منبع: fararu-662196

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد