hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > همزمان با سفر دوم رییس جمهور به استان گلستان سه طرح مرکز آموزش فنی و حرفه ای آماده بهره‌برداری است

همزمان با سفر دوم رییس جمهور به استان گلستان سه طرح مرکز آموزش فنی و حرفه ای آماده بهره‌برداری است

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گلستان گفت : همزمان با سفر دوم رییس جمهور به استان گلستان سه طرح مرکز آموزش فنی و حرفه ای مراوه تپه، مرکز آموزش فنی و حرفه ای زنان گنبدکاووس و مرکز آموزش تربیت مربی کشاورزی در نی‌تپه خان‌ببین آماده بهره‌برداری است.

حمزه کرایلو در قرارگاه شهید همدانی اظها کرد: بیش از 49 میلیارد تومان در سفر رئیس جمهور به گلستان برای آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای مصوب شد.

وی با اشاره به برخورداری همه شهرستان‌های استان از مرکز فنی و حرفه‌ای گفت: سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش مهارتی جزو اولویت نخست گلستان قرار دارد.

وی بیان کرد: در راستای تحول آموزش فنی و حرفه‌ای، سند مهارتی استان با حضور ۳۱ دستگاه مرتبط تدوین شده و با تصویب در شورای برنامه‌ریزی استان آماده رونمایی است.

وی ادامه داد: سال قبل مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای گلستان پنج میلیون نفر ساعت به علاقمندان آموزش دادند و در پنج ماهه امسال هم افزون بر ۲ میلیون نفر این دوره‌های آموزش مهارتی را گذراندند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گلستان افزود: بیش از 2 هزار نفر در تابستان سال جاری در قالب طرح اوقات فراغت استان گلستان از آموزش های مهارتی بهره مند شدند.

وی گفت: آموزش های فنی و حرفه ای به عنوان زیربنای اشتغال از اهمیت فراوانی برخوردار است و با توجه به اهمیت این موضوع و نگاه ویژه استاندار گلستان، آموزش های مهارتی جزء اولویت های اصلی و همتراز با موضوعات مهم استان قرار گرفت.

وی افزود: سند ائتلاف توسعه آموزش های مهارتی اشتغال محور استان گلستان با مشارکت 31 دستگاه اجرایی استان در حال تدوین و نهایی شدن است و در شواری برنامه ریزی استان این سند مصوب شد و مبنای حوزه کاری مهارت آموزی استان سند ائتلاف مهارتی خواهد بود.

کرایلو در ادامه بیان کرد: 47 درصد استان را روستائیان تشکیل داده اند و ما با تشکیل کاروان نهضت مهارت آموزی در روستاها در 103 روستای محروم در طرح 4040 روستائیان این مناطق را تحت پوشش آموزش های مهارتی قرار دادیم.

وی خاطر نشان کرد: با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد تومان مرکز فناوری های نوین در شهرستان علی آبادکتول به علت توازن منطقه ای ایجاد خواهد شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گلستان همچنین اظهار کرد: استان گلستان دبیرخانه دائمی مسابقات ملی مهارت در رشته فناوری اطلاعات خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: در طرح اوقات فراغت با مشارکت 7 دستگاه اجرایی مطابق با تفاهم نامه همکاری در استان گلستان، 2 هزار و 177 نفر در قالب 165 دوره  و 115 حرفه آموزشی در تابستان سال جاری از آموزش های مهارتی بهره مند شدند.

کرایلو همچنین تصریح کرد: همزمان با سفر دوم رییس جمهور به استان گلستان سه طرح مرکز آموزش فنی و حرفه ای مراوه تپه، مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران گنبدکاووس و مرکز آموزش تخصصی کشاورزی در نی‌تپه خان‌ببین آماده بهره‌برداری است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد