hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > ۱۴۲ پروژه آبرسانی در هفته دولت افتتاح و ۲۷ پروژه هم کلنگ‌زنی خواهد شد

۱۴۲ پروژه آبرسانی در هفته دولت افتتاح و ۲۷ پروژه هم کلنگ‌زنی خواهد شد

سرپرست شرکت آب و فاضلاب گلستان گفت:در هفته دولت امسال ۱۶۹ پروژه آب و فاضلاب در گلستان افتتاح یا کلنگ‌زنی و خواهد شد که ۱۴۲ پروژه افتتاح و ۲۷ پروژه هم کلنگ‌زنی خواهد شد.

ابوالفضل رحیمی در قرارگاه شهید همدانی افزود: بهره‌برداری از ۱۴۲ طرح مرتبط با تقویت پوشش دسترسی به آب و آغاز ساخت ۲۷ طرح با مجموع سرمایه گذاری ۱۳ هزار میلیارد ریال همزمان با هفته دولت امسال ، جمعیتی بالغ بر ۳۳۸ هزار نفر را از خدمات مرتبط با آن شامل رفع مشکل کم‌آبی بهره‌مند خواند کرد.

وی ادامه داد: طرح های آماده بهره برداری در ۱۴۲ روستا و هفت شهر شامل حفر و تجهیز پنج حلقه چاه، ۳۲ کیلومتر شبکه توزیع آب، ۲۰ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب، ۴۵ کیلومتر خط انتقال، هفت کیلومتر خط انتقال فاضلاب، ساخت یک ایستگاه پمپاژ آب و یک ایستگاه پمپاژ فاضلاب و ایجاد ۲۶ هزارمتر مکعب تصفیه خانه و بهسازی چهار دهنه چشمه است.

وی طرح های آغاز ساخت این شرکت در دهه فجر امسال را شامل جذب و تجهیز ۶ حلقه چاه ، چهار مخزن، ۲۳ کیلومتر خط انتقال آب، ۱۴.۷ کیلومتر شبکه توزیع آب، چهار ایستگاه پمپاژ آب و بهسازی یک چشمه اعلام کرد.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب گلستان گفت: با توجه به این که استان در بخش آب و فاضلاب از برنامه های توسعه عقب است، با کمک بخش خصوصی می توان توسعه را شتاب داد.

وی بر واگذاری طرح های فاضلاب شهری به صورت بیع متقابل تاکید کرد و گفت: طرح تصفیه فاضلاب شهری برای تامین آب مجتمع پتروشیمی گلستان و شهرک هزار هکتاری اترک در دست پیگیری است.

به گفته وی گلستان ۵۵۰ هزار مشترک آب دارد که برای بهره‌برداری این مشترکان از آب آشامیدنی ۱۳ هزار کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع با ۳۵۰ هزار مکعب مخزن ایجاد شده است.

وی بیان کرد : بیش از 13 هزار کیلومتر خط انتقال شبکه آب شرب در گلستان وجود دارد، بیش از 350 هزار متر مکعب مخزن ذخیره آب در گلستان فعال است 

سرپرست شرکت آب و فاضلاب گلستان  خاطر نشان کرد : استفاده از فناوری ماهواره‌ای برای شناسایی نشتی‌های شدید آب در گلستان

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد