hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > سیزدهمین کنگره علوم باغبانی ایران در گرگان برگزار می‌شود

سیزدهمین کنگره علوم باغبانی ایران در گرگان برگزار می‌شود

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان اظهار کرد: سیزدهمین کنگره علوم باغبانی ایران به میزبانی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در ۲۷ شهریور ماه سال ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

شعبان شتایی در قرارگاه خبری شهید همدانی از برگزاری کنگره ملی باغبانی در این دانشگاه در شهریور ماه خبرداد و افزود: این کنگره قرار است در ۲۷ شهریور سال ۱۴۰۲ در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار خواهد شد.

وی اظهارکرد: چهار هزار دانشجو در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در حال تحصیل هستند که نیمی از آن‌ها دانشجویان تحصیلات تکمیلی هستند.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان از تعامل این دانشگاه مرجع با سایر دستگاه‌ها خبرداد و افزود: سال قبل ۵۵ میلیارد ریال قرارداد با دستگاه‌های مرتبط بسته شده است.

وی بیان کرد: مطالعه مکان یابی محل دفن پسماند استان و مخاطرات محیطی از جمله طرح های مطالعاتی مهم این دانشگاه برای رونق استان در بخش صنعت است.

 

وی ادامه داد: این دانشگاه رتبه یک کشوری در حوزه کشاورزی دارد و علاوه براین دانشگاه برتر در رشته شیلات، جزو دانشگاه برتر خاورمیانه در رشته صنایع غذایی، دارای فعالیت دو مجله بین المللی تخصصی، از جمله ظرفیت ها است.

وی گفت: اکنون ۴۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان مشغول به تحصیل هستند.

شنایی ادامه داد: به زودی جذب ۱۰ دانشجوی خارجی در این دانشگاه جذب و تحصیل خود را آغاز خواهند کرد.

وی تصریح کرد: محور‌های این کنگره در حوزه‌های تولید و فیزیولوژی گیاهان باغبانی، به‌نژادی، زیست فناوری و کشت بافت گیاهی، مدیریت تنش‌های زیستی و غیرزیستی، فیزیولوژی و فناوری پس از برداشت، مهندسی گلخانه و مدیریت تولیدات گلخانه ای، باغبانی ارگانیک، کارآفرینی و فروش محصولات باغبانی، کشت‌های بدون خاک و ... اعلام شده است.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد