hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان >  گلستان جزء 3 استان برتر با بیشترین رشد اقتصادی در کشور

 گلستان جزء 3 استان برتر با بیشترین رشد اقتصادی در کشور

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان گفت: سال گذشته گلستان جزو سه استان دارای رشد مثبت اقتصادی در بخش صنعت، کشاورزی و خدمات کشور بود و این روند همچنان ادامه خواهد داشت.

سیدمحمد دهنوی در قرارگاه خبری شهید همدانی ویژه هفته دولت استانداری گلستان، افزود: استان گلستان، سمنان و قم در سه بخش صنعت، کشاورزی و خدمات بیشترین رشد اقتصادی را در سطح کشور نسبت به سایر استان‌ها داشته‌اند که رشد اقتصادی استان از 4.3 در سال 1400 به 5.8 درصد در سال 1401 رسیده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان ادامه داد: در ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم ۵۴۳ واحد تولیدی نیمه فعال و راکد در استان وجود داشت که با برنامه‌ریزی و تلاش برای رفع موانع، در دولت سیزدهم تاکنون ۱۰۳ واحد از این صنایع احیا شد و به چرخه تولید بازگشت.

وی اضافه کرد: در سال 1401، گلستان جزء تنها 3 استانی بود که رشد اقتصادی در بخش صنعت، کشاورزی و خدمات رشد مثبت داشته است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان تصریح کرد: سهم گلستان از کل صادرات به کشور ترکمنستان از 9 درصد به 23 درصد رسیده است.
 
دهنوی گفت: شاخص اشتغال استان گلستان در جایگاه 12 کشور است.
وی افزود: اشتغال بیمه شده در کل 8 سال دولت قبل 30 هزار نفر بود که در دولت سیزدهم تاکنون 18 هزار اشتغال بیمه شده ثبت شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان گفت: بالغ بر 8 هزار و 700 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با اشتغال 23 هزار نفر همزمان با سفر رئیس جمهور به گلستان به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی اضافه کرد: در کل دولت یازدهم و دوازدهم 2.8 میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی انجام شد اما در دولت سیزدهم تاکنون 13 میلیون و 450 هزار دلار سرمایه‌گذاری خارجی شکل گرفت
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان بیان کرد: سرمایه‌گذاری‌های خارجی از کشور انگلستان، ترکیه، چین، افغانستان بوده است.
دهنوی گفت: 4 پروژه بزرگ و شاخص سرمایه‌گذاری در سال 1402 در گلستان انجام خواهد شد.
وی تاکید کرد: 93 میلیارد تومان مطالبه بانکی مشکوک الوصول در گلستان به چرخه بانکی برگشت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان به احتمال انجام دور دوم سفر رییس جمهور در آینده نزدیک اشاره کرد و گفت: در این سفر افزون بر ۸۷ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با اشتغال ۲۳ هزار نفر به بهره‌برداری خواهد رسید.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان گفت: این استان رتبه نخست ایجاد اشتغال کشور را در سال گذشته به خود اختصاص داده در حالی که سال ماقبل در رده دوازدهم ایستاده بود.

 وی صدور مجوز بی نام و منطقه آزاد تجاری اینچه برون را از جمله برنامه های توسعه جذب سرمایه‌گذاران خارجی برشمرد و گفت: شرایط سرمایه‌گذاری خارجی در این استان رو به بهبود است.

 دهنوی افزود: بیشترین رشد اقتصادی گلستان در سال ۱۴۰۱ در بخش صنعت و معدن با رشد ۷.۹ درصدی رخ داد.

 
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد