hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ۱۵ درصد هزینه دارویی بیمه سلامت در سال ۹۷ به بیماران سرطانی اختصاص یافت

۱۵ درصد هزینه دارویی بیمه سلامت در سال ۹۷ به بیماران سرطانی اختصاص یافت

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: ۱۵ درصد هزینه دارویی این سازمان در بخش سرپایی در سال ۹۷ برای تامین داروهای بیماران مبتلا به سرطان اختصاص یافت.
طاهر موهبتی درباره هزینه انجام شده برای تامین داروی بیماران مبتلا به سرطان بیان کرد: در ۹ ماهه اول سال ۹۸ نیز هزینه دارویی تعداد ۴۳۷۴ بیمه شده مبتلا به سرطان به مبلغ ۲۳۵ میلیارد تومان در بخش سرپایی توسط این سازمان پرداخت شده است.


وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد داروهای شیمی درمانی تحت پوشش سازمان بیمه سلامت۱۸۱ قلم (با احتساب انواع دوزها) است که حدود ۷.۵ درصد از کل داروهای تحت پوشش این سازمان را شامل می‌شود. بخشی از هزینه این داروها از محل یارانه دارویی بیماران خاص و صعب العلاج پوشش داده می‌شود.


مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: به منظور کاهش پرداخت از جیب بیمه شدگان، بیش از نیمی از این داروها با سهم سازمانی ۹۰ درصد در بخش سرپایی در اختیار بیماران قرار می‌گیرد. تعداد ۱۱۸ قلم از این داروها بر اساس تشکیل پرونده در سامانه تایید خدمات و ارائه مدارک مثبته بیماری از سوی بیمه شده ارائه می‌شوند.


موهبتی افزود: برای ۱۲ داروی شیمی درمانی، راهنمای تجویز از سوی وزارت بهداشت ابلاغ شده و اجرای این راهنماهای تجویز از طریق سامانه تایید خدمات کنترل می‌شود.


وی بیان کرد: در راستای حفظ سلامت بیمه شدگان و اطمینان یافتن از اعتبار داروی دریافتی، ۱۲۸ قلم ازاین داروها مشمول کنترل کد اصالت هستند که شناسه اصالت آنها با استفاده از سامانه تایید و اتصال به وب سرویس سازمان غذا و دارو کنترل شده و از ارائه داروی تاریخ گذشته یا داروی نامعتبر جلوگیری می‌شود.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد