hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > درخواست عضو فراکسیون روحانیت مجلس؛ در حکم رییس سازمان سنجش تجدیدنظر شود

درخواست عضو فراکسیون روحانیت مجلس؛ در حکم رییس سازمان سنجش تجدیدنظر شود

یک عضو فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه نمره برخی متقلبان کنکور در آزمون مجدد منفی شده بود، از دستگاه قضایی خواست تا نسبت به تجدیدنظر در حکم صادره برای رییس سازمان سنجش تجدیدنظر کند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا میرتاج الدینی درباره حکم انفصال از خدمت عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش به دلیل شکایت افرادی که به دلیل تخلف در آزمون سراسری از دانشگاه اخراج شده‌اند، گفت: پورعباس در کار خود بسیار خبره است و در موضوع سوء استفاده برخی که قصد داشتند با تقلب وارد کنکور شوند، ایستاد.

به گزارش ایرنا، مهم‌ترین بخش‌های گفتگوی محمدرضا میرتاج‌الدینی را می‌خوانید:

  • بسیاری از جوانان این کشور شبانه روزی برای موفقیت در آزمون سراسری تلاش می کنند ولی عده‌ای با پول و تقلب به دنبال نفوذ به دانشگاه‌ها هستند که رییس سازمان سنجش اجازه نداد این عده از راه غیرقانونی وارد دانشگاه‌ها شوند.
  • گروهی از این افراد که علیه رییس سازمان سنجش شکایت کردند، پیش از این هم در مجلس شورای اسلامی و ارتباط با نمایندگان، پیگیر موضوع بودند اما نمایندگان و اعضای کمیسیون‌ها دریافتند که سخنان این عده از شاکیان، قابل اعتماد نیست.
  • سازمان سنجش از افرادی که مدعی‌اند حق آنها در کنکور پایمال شده است، دوباره امتحان بگیرد. از این تعداد با نظر سازمان سنجش امتحان دوباره با همان سطح کیفی کنکور به عمل آمد ولی آنها نه تنها نصف میزان نمره کنکور را کسب نکردند بلکه نمره بیشتر آنها در دروس مختلف منفی شد.
  • وقتی داوطلب کنکور در این آزمون نمره بالایی کسب کرده‌است، باید در آزمون مجدد حداقل نصف این نمره را کسب به دست بیاورد که آنها موفق نشدند آزمون دوباره را با سربلندی پشت سر بگذارند.
  • ما به صورت مشخص هیچ فردی را متهم نمی‌کنیم ولی مشخص است که موضوع شائبه انجام تقلب در کنکور وجود داشته و آقای پورعباس در مقابل این افراد محکم ایستاد و متعجم چرا باید فردی که با فساد مبارزه می‌کند، برکنار شود.

 

منبع: etemadonline-627231

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد