hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > ۲۶ هزار مودی مالیاتی جدید در گلستان شناسایی شدند

مدیرکل امور مالیاتی گلستان

۲۶ هزار مودی مالیاتی جدید در گلستان شناسایی شدند

مدیرکل امور مالیاتی گلستان از شناسایی ۲۶ هزار مودی جدید از ابتدای امسال تاکنون در استان خبر داد و گفت: برنامه دولت سیزدهم حمایت از تولید با فشار بر فرارهای مالیاتی است.

 قربان حاجی‌مشهدی اظهار کرد: سال گذشته نیز ۴۲ هزار مودی مالیاتی جدید که فاقد پرونده مالیاتی بوده و با وجود سال‌های فعالیت اقتصادی، ریالی به خزانه دولت واریز نمی‌کردند شناسایی شدند.

وی بیان کرد: شناسایی منابع جدید بدون فشار آوردن به تولیدکنندگان مورد توجه و تاکید قرار دارد که مصداق عملی آن کاهش هشت درصدی نرخ مالیات شرکت‌های تولیدی و رسیدن این رقم به ۱۸ درصد است.

مدیرکل امور مالیاتی گلستان در ادامه گفت: در قانون بودجه امسال تکلیف اداره کل امور مالیاتی استان، اخذ حدود ۳۰ هزار میلیارد ریال است که تاکنون ۹ میلیارد ریال آن وصول شد.

حاجی‌مشهدی اظهار کرد: این میزان درآمد نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل ۳۵ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل امور مالیاتی گلستان ترویج فرهنگ مالیاتی را مورد تاکید قرار داد و گفت: یکی از راه‌های مشارکت مردم درپرداخت مالیات، آگاهی از نحوه مصرف این مبالغ است.

وی گفت: پرداخت مالیات نه تنها باعث درآمد پایدار دولت می‌شود بلکه در سطح رفاه عمومی و آسایش مردم است و بسیاری از پروژه‌های عمرانی، بیمارستان‌ها و نیروگاه‌هایی که در کشور ساخته می‌شود از محل درآمدهای مالیاتی است.

وی گفت: علاوه بر تامین حقوق کارمندان دولت، پارسال ۲ هزار و ۵۱۰ میلیارد ریال از محل ارزش افزوده به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و برخی عشایر واریز شد و هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال نیز در بخش بهداشت گلستان هزینه گردید.ایرنا

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد