hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > اجرای عملیات گاز رسانی به ۱۶ روستای استان گلستان

مدیرعامل شرکت گاز گلستان:

اجرای عملیات گاز رسانی به ۱۶ روستای استان گلستان

مدیرعامل شرکت گاز گلستان گفت: امسال ۱۶ روستای بدون گاز استان گلستان با جمعیت یک هزار و ۱۳۵ خانوار از نعمت گاز طبیعی بهره مند می شوند.

علی طالبی مدیرعامل شرکت گاز گلستان، در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گفت: در حال حاضر 100 درصد جمعیت شهری استان گلستان شامل؛ 14 شهرستان و 35 شهر استان از نعمت گاز بهره مند هستند.

مدیرعامل شرکت گاز گلستان با اشاره به وجود 991 روستای دارای کد در استان، افزود: از این تعداد، 934 روستا برابر با 99 درصد جمعیت روستایی استان مشترک شرکت گاز هستند.

وی ادامه داد: گازرسانی به 16 روستای بدون گاز استان از برنامه های این شرکت در سال جاری است که با گازرسانی به این روستاها، یک هزار و 135 خانوار از نعمت گاز طبیعی بهره مند می شوند.

وی گفت: سال گذشته در راستای مسئولیت اجتماعی تا سقف پنج میلیارد تومان هزینه گاز کشی منازل مددجویان را پرداخت کردیم و امسال هم این اقدام استمرار دارد.

طالبی بیان کرد: بهینه سازی موتورخانه ها و تعویض بخاری های با راندمان پایین با هدف کاهش سرانه مصرف گاز در دستور کار شرکت گاز گلستان قرار دارد که با اولویت خانواده های کم برخوردار انجام خواهیم داد.

به گفته وی، سال گذشته از طریق بهینه سازی،۷۲۰ هزار متر مکعب گاز در استان صرفه جویی شد.

طالبی با بیان اینکه در سال جدید شش هزار و ۲۰۰ مشترک به تعداد مشترکان گاز استان اضافه شده است، بیان کرد: سال گذشته ۸۰ درصد گاز در استان توسط بخش خانگی مصرف شد و هر خانوار بالای ۲۰ متر مکعب مصرف داشت.

به گفته وی، کسانی که الگوی مصرف را رعایت می‌کنند با کسانی که میزان  مصرف انرژی برای آنها مهم نیست باید فرق داشته باشند.

مدیر عامل شرکت گاز گلستان گفت: ایران دومین دارنده مخازن گازی است و در صورت مصرف بهینه تا ۱۲۰ سال دیگر از نعمت گاز برخوردار خواهیم بود.

وی تاکید کرد: گلستان جزو سر شاخه های انتهایی خط سراسری بوده و حتی یک مترمکعب هم تولید گاز ندارد که به همین دلیل در فصل مصرف با افت فشار روبرو می شویم.

طالبی با اشاره به تفاهم نامه شرکت گاز با کمیته امداد و بهزیستی برای گازدار شدن مددجویان تحت پوشش این نهادها، گفت: در این راستا تفاهم نامه 2 ساله با اعتبار پنج میلیارد تومان امضا شد تا مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی بدون گاز استان به صورت رایگان از گاز طبیعی بهره مند شوند.

 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد