hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > ثبت ۵۰ درصد موقوفات گلستان با نیت عزاداری سیدالشهدا(ع)

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان:

ثبت ۵۰ درصد موقوفات گلستان با نیت عزاداری سیدالشهدا(ع)

حجت الاسلام مهدیان گفت: از پنج هزار و ۸۰۰ موقوفه متشکل از ۵۰ هزار رقبه استان گلستان، بیش از ۵۰ درصد با نیت عزاداری سیدالشهدا(ع) است.
حجت الاسلام حسین مهدیان  گفت: مجموعه اوقاف و امور خیریه یک نهاد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است که در سه حوزه مهم اقتصاد، فرهنگ و مسائل اجتماعی فعالیت می کند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان افزود: بقاع متبرکه و اماکن مذهبی و موقوفات 2 بال پرواز و حرکتی مجوعه اوقاف هستند که بقاع متبرکه از محل نذورات و خیران در حوزه های مختلف اجتماعی و اقتصادی فعالیت دارند و موقوفات نیز به عنوان یک سنت حسنه و با سابقه نقش تاثیرگذاری را در همه امورات جامعه دارد.

 

وی ادامه داد: اوقاف زمانی می تواند همه امورات را پیگیری کرده و به نتیجه برساند که نیات منطبق با آن نیاز در موقوفه دیده شده باشد.

 

حجت الاسلام مهدیان اظهارداشت: از پنج هزار و 800 موقوفه متشکل از 50 هزار رقبه استان، بیش از 50 درصد با نیت عزاداری سیدالشهدا(ع) ثبت شده است.

 

وی با اشاره به نقش پررنگ وقف در طول تاریخ، گفت: نیاتی که واقفین در موقوفات خود در نظر می گرفتند از خود وقف هم جلوتر است و میزان تاثیرگذاری نیت و موضوعات روز جامعه ارتباط ناگسستنی با هم دارند.

 

علاقمندی اقوام گلستان به اهل بیت(ع)

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان خاطرنشان کرد: اقلیم استان و مردم گلستان علاقه زیادی به امورات معنوی دارند و مردم استان معتقد، با محبت و محب اهل بیت(ع) هستند و بسیاری از وقف ها قبل از ثبت اقداماتش انجام شده است.

 

وی با بیان اینکه قسمت زیادی از نیات مورد نیاز روز جامعه احصا شده است و در اختیار کارشناسان مشخص این امر قرار گرفته است، افزود: این کارشناسان می توانند راهنمای خوبی در ایجاد وقف جدید و انتخاب وقف مورد نیاز جامعه باشند.

 

حجت الاسلام مهدیان تاکید کرد: حوزه اوقافی و حقوقی استان آمادگی مشاوره صحیح و ایجاد وقف های جدید را بر اساس نیاز جامعه را دارند تا دغدغه های امروز جامعه با نیات واقفین حل شود.

 

وی یکی از وظایف حیاتی اوقاف استان را شناسایی و تثبیت وقف بیان کرد و گفت: مجموعه اوقاف استان گلستان با همت حوزه اوقافی و ثبتی و حقوقی، از ابتدای سال تا کنون 45 فقره سند مالکیت اخذ شده که بیش از 9 هزار رقبه را شامل می شود.

 

ثبت وقف با موضوع نیاز روز جامعه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان افزود: از ابتدای سال تا کنون نیز 350 قطعه نقشه برداری و جانمایی وقفی در سازمان ثبت اسناد و املاک انجام شده و حدود 120 قطعه زمین مزروعی شامل؛ 120 هکتار از اراضی مزروعی استان نیز ثبت شده است.

 

وی با بیان اینکه تلاش داریم تا وقف ها بر اساس نیازهای روز ثبت شود، گفت: خیرین با مراجعه به ادارات اوقاف می توانند با مشاوره کارشناسان وقف با موضوع مورد نیاز روز را ثبت کنند.

 

حجت الاسلام مهدیان همچنین به وقف مشارکتی اشاره کرد و افزود: خیران در این راستا می توانند با مشارکت همدیگر با توجه به نیاز روز جامعه وقف جدید ثبت کنند.

 

وی تاکید کرد: اهالی رسانه نقش مهمی در ترویج این مسئله بین مردم دارند تا مراجعات وقفی بر اساس نیاز جامعه باشد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد