hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > کاهش 40 درصدی سرقت در قم

فرمانده انتظامی استان قم خبر داد:

کاهش 40 درصدی سرقت در قم

فرمانده انتظامی استان قم گفت: با کمک مردم و توجه به مسئله پیشگیری و کمک دستگاه های همکار شاهد کاهش 40 درصدی سرقت در قم  را تا پایان 22 تیرماه شاهد بودیم.  

به گزارش خبرنگار رویداد ایران از قم،سردار محمد رضا  میرحیدری در نشست خبری که در مقر فرماندهی انتظامی استان قم برگزار شد، اظهار کرد: با کمک مردم و توجه به اصل پیشگیری، حضور پلیس و سایر دستگاه‌های همکار مانند گشت های بسیج، سرقت در استان ۴۰ درصد کاهش داشته است.

وی با تبیین کاهش انواع سرقت ها در قم، تصریح کرد: سرقت منازل ۲۲ درصد، سرقت اتومبیل ۳۲ درصد، موتورسیکلت ۱۷ درصد و قاپ‌زنی ۲۲ درصد کاهش داشته است. همچنین سرقت از اماکن مانند باغات، خانه های خالی، خانه های درحال احداث 8 درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی استان قم بیان کرد: به واسطه منفعت طلبی برخی اصناف و کم توجهی به برخی مشاغل مانند ضایعاتی، سمساری و کشاورزی، سرقت افزایش داشته که نیازمند این است که اصحاب رسانه با پلیس پیشگیری و فرمانده انتظامی شهرستان جلساتی داشته و اقدامات موثر توسط دستگاه های مسئول مطالبه شود.

وی اضافه کرد: سرقت احشام نیز درسال جاری از ۴۴ دامدار انجام شده که برخی از این راه کسب روزی حلال دارند که نباید اجازه داد این اقدام انجام شود.

میرحیدری،سرقت محموله های خودروهای باربری در کنار جاده های مواصلاتی را مورد اشاره قرار داد وگفت: این نوع سرقت ها توسط راننده های استان های همجوار انجام  می شود اما بار منفی آن بر دوش استان قم تحمیل می شود،هرچند تعداد آن زیاد نیست اما باید کنترل شود.

اصحاب رسانه مردم را از جزائم رایانه ای آگاه کنند

وی گفت: وقوع جرائم رایانه ای در سطح استان قم افزایشی بوده و نیازمند ورود اصحاب رسانه به این حوزه هستیم زیرا آگاه سازی و به‌روزرسانی آگاهی مردم از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

رشد  8درصدی جرائم رایانه ای در قم

فرمانده انتظامی استان قم اضافه کرد: وقوع جرائم رایانه ای در استان ۷.۹ دهم درصد رشد داشته که البته کشف هم آمار افزایشی داشته و به نسبت کشور پلیس فتای قم همواره رتبه های اول تا چهارم را داشته است.

وی با اشاره به مقابله جرایم اقتصادی در رابطه با احتکار را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: با 8 درصد رشد اعتبارات به ارزش ۹۷میلیارد تومان رسیدیم.

وی افزود: پرونده‌های مبارزه با قاچاق کالای بیش از ۵۰۰ میلیون تومان 7 درصد و تعداد دستگیری قاچاقچیان 2 درصد افزایش داشته است.

توقیف ۲۵۳ خودروی قاچاق در چهار ماه

وی گفت: نسبت به چهار ماهه مشابه سال گذشته ارزش ریالی پرونده های قاچاق ۱۳ درصد، خودروهای توقیفی هشت درصد(۲۵۳ دستگاه)، دستگیری قاچاقچیان ۴۸ درصد و جمع آوری معتادان متجاهر ۱۷ درصد رشد داشته است.

مردم اتباع غیرمجاز را معرفی کنند

میرحیدری درمورد حضور اتباع غیرمجاز در قم بیان کرد: برخی به دلیل منفعت شخصی اتباع غیرمجاز را در مشاغل سخت با حقوق کم مانند کوره های آجرپزی سنگ بری ها به‌کار می گیرند که در سه ماهه نخست سال جاری بیش از ۲۷۰ نفر جمع آوری شدند و از همه مردم می خواهیم این موارد را اطلاع رسانی کنند تا ما برخورد قاطع داشته باشیم.

اتباعی که مرتکب جرائم خشن شوند باید با خانواده ایران را ترک کنند

وی بیان کرد: بیشتر جرائم خشن و خاص را افراد غیرمجاز مرتکب می شوند و در صورت ارتکاب این جرائم و ضایع کردن حق شهروندان ایرانی آنان باید با خانواده کشور ایران را ترک کنند و هزینه سنگینی متحمل خواهند شد.

وی گفت: میزان ارتکاب جرائم خشن در استان قم کم است و بیشتر مجرمان از استان های دیگر هستند که به همین منظور  تیم های نامحسوس برای جرائم خشن گماشته شده است.

سرقت مسلحانه در قم صفر است

این مقام انتظامی استان ابرازداشت: سرقت مسلحانه قم صفر است و سرقت هایی که افراد خلافکار تحت عنوان مامور نیروی انتظامی انجام می دهند ۶۱ درصد کاهش داشته است.

 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد