hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > برگزاری همایش ملی ظرفیت‌های علوم انسانی برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب در قم

برگزاری همایش ملی ظرفیت‌های علوم انسانی برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب در قم

دبیر علمی همایش ملی ظرفیت های علوم انسانی برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب گفت: این همایش 22 اسفندماه سال جاری برگزار می شود 


به گزارش خبرنگار رویداد ایران_ قم،حجت‌الاسلام حسن یوسف زاده در نشست خبری که در مجتمع آموزش عالی علوم انسانی برگزار شد، بیانیه گام دوم انقلاب را که توسط رهبر معظم انقلاب تدوین شده است را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: این بیانیه ویژگی های خاص و منحصر به فردی دارد که رهبر انقلاب به این وسیله نقشه راه را برای چهل سال دوم انقلاب تدوین کرده است.

وی با اشاره به اینکه بیانیه گام دوم انقلاب به دنبال بیان چیستی و فهم ماهیت انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: با تامل روی این بیانیه متوجه می شویم که تحول خاصی در تغییر و جابه جایی تمدنی از غرب به شرق در حال شکل گیری است و ایران اسلامی در این تغییر نقش بسزایی دارد.

دبیر علمی همایش ملی ظرفیت ‌های علوم انسانی با تاکید براینکه این همایش برای تحقق  بیانیه گام دوم انقلاب، گام برمی دارد، عنوان کرد: استفاده از ظرفیت بیانیه گام دوم انقلاب در بازنگری سیاست‌ها و برنامه‌های ارگان‌ها و نهادها، بازاندیشی اندیشه‌های رهبران انقلاب اسلامی و موشکافی عالمانه بیانیه گام دوم انقلاب و گفتمان سازی از مهمترین اهداف برگزاری این همایش است.

وی محورهای همایش ملی ظرفیت ‌های علوم انسانی برای تحقق گام دوم انقلاب را مورد اشاره قرار داد و گفت: بیانیه گام دوم انقلاب و تحول علوم انسانی، بیانیه گام دوم انقلاب و مفاهیم اسلامی، بیانیه گام دوم انقلاب در راستای توسعه، تعمیق و تثبیت انقلاب اسلامی و نقش جامعه المصطفی در گام دوم انقلاب از محورهای این همایش است.

یوسف زاده با عنوان اینکه برای عملیاتی کردن بیانیه گام دوم انقلاب به فهم عمیق نیاز است، بیان کرد: در حال حاضر علوم انسانی در کشورمان ریشه های غربی دارد و هنوز به اندازه کافی بومی نشده است.

وی افزود: زمان برگزاری این همایش روز 22 اسفندماه سال جاری است و پژوهشگران برای ارسال مقاله به همایش تا اواخر بهمن ماه فرصت دارند.

دبیر علمی همایش ملی ظرفیت‌های علوم انسانی برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب با اشاره به نهادهایی که در برگزاری این همایش با مجتمع آموزش عالی علوم انسانی همکاری دارند، گفت: پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، دانشگاه باقرالعلوم، دانشگاه امام صادق(ع)، دانشگاه علامه طباطبایی و موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) در برگزاری همایش ملی ظرفیت‌های علوم انسانی برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب با جامعه المصطفی همکاری دارند.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد