hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > خراسان رضوی > افزایش مصرف برق۲۱۰۰ مگابایتی در خراسان رضوی

در تابستان امسال :

افزایش مصرف برق۲۱۰۰ مگابایتی در خراسان رضوی

سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی از ۲۱۰۰ مگابایت افزایش مصرف برق در تابستان جاری خبر داد.

مشهد پایگاه خبری رویداد ایران-حسن حشمتی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار داشت: موضوع مسائل مدیریت  برق در فصل گرما است و در حال حاضر بحث انرژی یک بحث ملی است و فراتر از شرکت‌هایی مانند نفت، گاز و برق است برای همین چند سالی است که توصیه بهینه مصرف برق داریم و باتوجه به اینکه هر شخصی می‌تواند نظر فنی و کارشناسی داشته باشد اما باید یک نگاه ملی داشته باشیم.
وی تولید، انتقال و توزیع را سه بخش شرکت برق دانست و افزود: تولید، بخش‌های نیروگاهی و انتقال، شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع که داخل شهرها و روستاها به مشترکین انجام می‌شود.
حشمتی در خصوص مدیریت برق در تابستان امسال ادامه داد: برای اینکه سطح تراز تولید و مصرف را نگاه داریم برنامه‌های متعددی از 15 خرداد تا 15 شهریورماه اعمال می‌شود و حد گرما هم همین زمان است برای این تراز سبد مصرف داریم و اینکه هرگونه تعمیرات دوره‌ای در بخش گرما انجام نمی‌شود، اما در حوزه مصرف که شامل بخش‌های صنعتی،خانگی و کشاورزی می‌شود تقسیم‌بندی روزانه کاری است.
سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در بخش صنعت، واحدهای صنعتی مکلف شدند از ساعت 11 تا 23 یک روز در هفته فعالیتشان را کم کنند  و اگر رعایت نکنند برقشان قطع می‌شود، در بخش چاه‌های کشاورزی هر روز از ساعت 11 تا 18 قطع برق داریم که همکاری لازم را نیز دارند و دربخش اداری نیز کاهش مصرف 30 درصدی را خواهیم داشت و دربخش خانگی نیز که سیاست دولت و وزارت توصیه به مصرف درست و بهینه است.

وی تاکید کرد: تمامی مشترکین خانگی که نسبت به سال قبل مصرف خود را کاهش دهند بین 500 تا 2000 تومان به‌ازای هر کیلو وات ساعت پاداش صرفه‌جویی می‌گیرند و در قبوض برق خود بستانکار می‌شوند و همچنین مشترکینی که الگوی مصرف 300 کیلووات ساعت در ماه را دارند مشترک خوش مصرف و مشترکینی که 600 کیلو وات ساعت در ماه مصرف دارند هدف اول ما قرار می‌گیرند و از مشترکین پرمصرف محسوب می‌شوند.

حشمتی تصریح کرد: دستگاه های اجرایی که نیروگاه و مولدهای برق دارند موظف هستند درفصل گرما نسبت به تولید حداکثری برق اقدام کنند و این میزان را به مدار آورند.
سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی بیان کرد: تعدیل روشنایی نیز از برنامه‌های دیگر است و یکی از محاسن بزرگ این است که با خاموش کردن یک لامپ الگو می‌شویم و وقتی همه با هم این کار را انجام می‌دهیم صرفه‌جویی و مدیریت بار شبکه در کل کشور تاثیر گذار است.
وی عنوان کرد: آستان قدس رضوی نیز همکاری لازم را با شرکت برق دارند و تمامی لامپ‌ها راکم مصرف کردند و دیزل‌هایی در این خصوص دارند و با وجود اینکه 25 مگابایت قرارداد دارد، اما 9 مگابایت در تابستان مصرف دارد.
حشمتی بیان کرد: محدودسازی مشترکان پرمصرف خانگی، موضوع دیگری است که در اعمال مدیریت مصرف این بخش لحاظ می‌شود، به نحوی که در صورت عدم رعایت الگوی مصرف، با اطلاع قبلی به مشترک به صورت ارسال پیامک به گوشی تلفن همراه وی، نسبت به قطع برق آن واحد مسکونی اقدام می‌شود.
سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی با بیان اینکه الگوی مصرف فقط برای بخش خانگی تعریف شده است، گفت: سقف الگوی مصرف برای هر مشترک ماهانه 300 کیلووات ساعت است و در صورتی که مشترک این میزان یا کمتر از آن مصرف کند، جزو مشترکان خوش مصرف به شمار می‌رود، باقی مشترکان یا کسانی که بیشتر از الگوی مصرف و بین 300 تا 600 کیلووات ساعت در ماه مصرف برق دارند یا بیشتر از 600 کیلووات ساعت در ماه یعنی دو برابر الگو، برق مصرف کرده اند جزو مشترکان پرمصرف تلقی می‌شوند و هزینه این مصرف زیاد در قبض‌شان اعمال می‌شود.
حشمتی میزان اوج بار شبکه برق تابستان امسال خراسان رضوی را مربوط به شدت گرما دانست و افزود: هر مقدار گرمای هوا بیشتر شود، میزان مصرف برق نیز افزایش می‌یابد و این در حالی است که سال گذشته مشترکان مشهد هزار و 800 مگاوات در روز و مشترکان کل استان هزار و 400 مگاوات مصرف داشتند

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد