hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > قیمت تخم مرغ اصلاح می شود

قیمت تخم مرغ اصلاح می شود

مدیرعامل شرکت تعاونی مرغداران مرغ تخم‌گذاراستان قم گفت: قیمت تخم مرغ در کشور با توافق اتحادیه مرکزی مرغداری میهن با وزارت کشاورزی به مبلغ ۴۷ هزار و ۳۰۰ تومان درب مرغداری و ۵۶ هزار تومان (هر کیلو) برای مصرف کننده اصلاح می شود.

رویداد ایران _ امیرحسین هاشمیان : حمیدرضا اسماعیلی در کنفرانس خبری که در شرکت تعاونی مرغداران مرغ تخم‌گذار استان قم برگزار شد، اظهارکرد: ۲۷۱ واحد مرغ تخم‌گذار و ۹۲ واحد پرورش پولت (نیمچه تخم‌گذار) در این استان فعالیت دارند که با تولید 150 هزار تن تخم مرغ به عنوان سومین استان برتر تولید این محصول پروتئینی محسوب می شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۴ درصد مرغداران مرغ تخم‌گذار و پرورش پولت استان قم عضو شرکت تعاونی هستند، گفت: این شرکت در تلاش است تا با پخش تخم مرغ  از مرکز پخش مستقیم به قیمت ارزان‌تر از بازار اهتمام داشته باشد.

مدیرعامل شرکت تعاونی مرغداران مرغ تخم‌گذاراستان قم تاکید کرد: مرکز پحش مستقیم تخم‌ مرغ در محل شرکت تعاونی راه‌اندازی می شودو در حالی که قیمت عرضه هر شانه تخم مرغ در بازار ۱۰۰ هزار تومان است، در این مرکز به قیمت ۹۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مجوزهای لازم برای ایجاد مرکز بسته بندی تخم مرغ از سازمان نظام پزشکی دریافت شده است، گفت: در این راستا به دنبال تعامل و جلب نظر سازمان غذا و دارو برای دریافت مجوز مرکز فرآوری تخم مرغ هستیم تا این واحد صنعتی سریعتر راه‌اندازی شود.

وی با تاکید براینکه راه اندازی این واحد صنعتی برای 20 نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی می کند، بیان داشت: تکمیل زنجیره تولید تا عرضه از مهمترین هدف‌های شرکت تعاونی مرغداران مرغ تخم‌گذار استان قم به شمار می رود.

اسماعیلی به اصلاح قیمت تخم مرغ در کشور با توافق اتحادیه مرکزی مرغداری میهن با وزارت کشاورزی اشاره کرد و افزود: قیمت پیشنهادی تخم‌ مرغ به مبلغ ۴۷ هزار و ۳۰۰ تومان درب مرغداری و ۵۶ هزار تومان (هر کیلو) برای مصرف‌کننده اعلام شد تا مرغداران بتوانند انگیزه لازم برای تولید را داشته باشند و در نیمه دوم سال که شاهد مصرف بالای تخم‌مرغ هستیم، مشکلی در تأمین این محصول غذایی وجود نداشته باشد.

وی تصریح کرد: این قیمت مشروط بر عدم تجدیدنظر دولت در تخصیص ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی برای تأمین نهاده‌های دام و طیور تا پایان فروردین سال ۱۴۰۳ ثابت خواهد ماند.

اسماعیلی افزود: هدف ما از تلاش برای اصلاح قیمت‌ها، پایداری تولید تخم مرغ و تضمین قیمت محصول مرغداران تا پایان سال است.

وی با بیان اینکه مرغداران مرغ تخم‌گذار، بهترین پروتئین را با ارزان‌ترین قیمت عرضه می‌کنند، گفت: پایداری تولید تخم مرغ و تثبیت قیمت این محصول در حفظ امنیت غذایی اقشار ضعیف جامعه تأثیرگذار است.

 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد