hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > خوزستان| آب آلوده ٢١٠ نفر را راهی بیمارستان کرد

خوزستان| آب آلوده ٢١٠ نفر را راهی بیمارستان کرد

دویست‌و‌ده نفر از اهالی دهستان ابوالفارس رامهرمز به دلیل مسمومیت راهی مراکز درمانی شدند.

گفته می‌شود که آب آلوده باعث مسمومیت این افراد شده و در حال حاضر نیز به مدت ٢٠ ساعت آب این منطقه قطع شده است. بیشتر افراد مسموم پس از مراجعه به مراکز درمانی، به‌صورت سرپایی مداوا و مرخص شدند. تنها ٧٩ نفر از این افراد در بیمارستان بستری شده‌اند.  از صبح روز شنبه مراکز درمانی در روستای ابوالفارس رامهرمز شلوغ شد. مردم یک‌به‌یک راهی این مراکز می‌شدند. همه آنها حالشان مثل هم بود. به دلیل مسمومیت به بیمارستان مراجعه کرده بودند. تا نیمه‌های شب‌شنبه، این آمار به ١٣٥ نفر رسید. بر اساس آخرین گزارش ارسال شده از مراجع مربوطه، این آمار به ٢١٠ نفر افزایش پیدا کرد. همه اهالی مسموم شده بودند و حالت‌هایشان مثل هم بود؛ حالت تهوع و سرگیجه. بنابراین مسئولان و کارشناسان به بررسی این موضوع پرداختند تا شاید علت این مسمومیت‌ها را پیدا کنند.
عبدالرضا احسانی‌نیا، فرماندار شهرستان رامهرمز درباره جزییات این مسأله گفت: «بیشتر افراد مسموم‌شده به‌صورت سرپایی درمان و از مراکز درمانی و بیمارستانی ترخیص شده‌اند.»
مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور هم در این‌باره گفت: «٥٠ نفر از این مسمومان توسط اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان منتقل شدند و بقیه نیز خودشان به مراکز درمانی مراجعه کردند. این افراد در بیمارستان‌های مادر رامهرمز، ابوذر، سینا، کرمی و نفت اهواز پذیرش شدند و تحت مداوا قرار گرفتند. نخستین نفر از مسمومان ساعت ۱۱ صبح روز جمعه با علایم اسهال و استفراغ به مراکز درمانی مراجعه کرد. در حال حاضر نیز تیم‌های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز برای انجام اقدامات بهداشتی لازم از جمله گندزدایی به این مناطق اعزام شده‌اند. در حال حاضر ۷۹ نفر از مسمومان در مراکز درمانی رامهرمز و اهواز بستری هستند و سایر بیماران پس از دریافت خدمات ترخیص شده‌اند.» همچنین به گفته معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت رامهرمز، دلیل احتمالی مسمومیت جمعی از اهالی دهستان ابوالفارس که از سه روستای شهید رایگانی، ستلون و کبوتری به مرکز خدمات جامع سلامت روستایی باوج رامهرمز مراجعه کردند، آب آلوده اعلام شده که نمونه‌برداری لازم انجام شده و نتیجه تا سه روز آینده اعلام می‌شود.
عطاءالله شیرالی در این‌باره گفت: «افراد مسموم‌شده با علایم اسهال خفیف و تب به مرکز بهداشتی - درمانی باوج مراجعه کردند.»  شکرالله سلمان‌زاده، رئیس مرکز بهداشت خوزستان هم با اعلام خبر قطعی ۲۰ ساعته آب بخش ابوالفارس گفت: «استفاده مردم روستا از آب خام باعث بروز مسمومیت همه‌گیر بین آنها شده است. چیزی که تاکنون مشخص شده عفونت باکتریاست و آزمایش بیماران و علایم بالینی نشان‌دهنده عفونت میکروبی است. با توجه به این‌که همه مردم از یک منبع مشترک آلوده شدند، احتمالا آب آلوده است.»
رئیس مرکز بهداشت خوزستان ادامه داد: «حدود ۲۰ ساعت آب منطقه قطع شده و مردم مجبور شدند از منابع غیر معتبر یعنی آب خام و چشمه برای رفع نیاز خود استفاده کنند. در این مدت احتمالا آلودگی اتفاق افتاده و بعد هم افراد خصوصا کودکان زیر هفت سال دچار عفونت روده‌ای با میکروب شدند.» وی با اشاره به این‌که نخستین مورد ساعت ۱۱ روز شنبه به درمانگاه مراجعه کرده، گفت: «کشت نمونه‌های بیماران و آب هنوز آماده نشده ولی قطعا با توجه به شواهد موجود آلودگی از آب بوده و عامل آن هم باکتری است، اما تا اعلام جواب آزمایش کشت باید منتظر علت اصلی آلودگی باشیم.»
رئیس مرکز بهداشت خوزستان در پایان گفت: «موارد اسهالی همیشه هست و هر درمانگاه روزانه بین ٥ تا ۶ مورد اسهالی داشت ولی این‌که تعداد بسیاری با هم مراجعه کنند، اوضاع متفاوت می‌شود و طغیان و همه‌گیر شدن این مسمومیت از امروز بوده است.»

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد