hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > تحصیل 15 هزار دانشجو در دانشگاه ادیان و مذاهب قم

تحصیل 15 هزار دانشجو در دانشگاه ادیان و مذاهب قم

رییس دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: ۱۵ هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری این دانشگاه در قم تحصیل می‌کنند که ۸۵ درصد آنان غیر ایرانی و از ۳۰ ملیت مختلف به خصوص اتباع کشورهای همسایه هستند.

به گزارش خبرنگار رویداد ایران از قم، حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن نواب روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران تاکید کرد: دانشگاه ادیان و مذاهب برقرار ارتباط و تعامل با سایر مراکز علمی جهان را به عنوان یک اولویت مهم دنبال می‌کند و تاکنون در این خصوص به موفقیت‌های چشمگیری دست یافته‌است.

وی با اشاره به این که دانشگاه ادیان و مذاهب از نظر نوع فعالیت در جهان بی‌نظیر است، افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد در جهان، دانشگاهی که مانند دانشگاه ادیان و مذاهب همه ادیان را مورد بررسی قرار دهد وجود ندارد و ما این موضوع را (با ارائه اسناد علمی و پژوهشی از فعالیت‌های دانشگاه ادیان و مذاهب همچون کتاب‌هایی که در این دانشگاه پیرامون مسیحیت به نگارش درآمده) در ملاقات اخیری که با آقای پاپ داشتیم به اطلاع ایشان رساندیم که بسیار مورد توجه شان واقع شد.

وی ادامه داد: ایران کشوری بین‌المللی است و باید تعاملات گسترده‌ای با کشورهای مختلف جهان در زمینه‌های علمی و دانشگاهی داشته باشد و دانشگاه ادیان و مذاهب در این رابطه که بخش مهمی از دیپلماسی عمومی به‌شمار می‌آید، سرآمد است.

رییس دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: این دانشگاه در جریان تعاملات بین‌المللی خود،‌ بیش‌از ۱۲۰ موافقت‌نامه را با دانشگاه‌های مختلف جهان به امضا رسانده‌است و به صورت مستمر گسترش ارتباط با مراکز علمی جهان را دنبال می‌کند.

نواب گفت: دانشگاه ادیان و مذاهب توجه ویژه‌ای نیز به حوزه مطالعات زنان دارد و دانشکده مطالعات زنان این دانشگاه سال‌هاست برای تبیین و ترویج حقوق زنان در سطح ملی و بین‌المللی فعالیت می‌کند.

وی افزود: دانشگاه ادیان و مذاهب نمونه موفق یک دانشگاه غیردولتی است و اکنون فارغ‌التحصیلان این دانشگاه در دانشگاه‌های کشور به عنوان اعضای هیات علمی مشغول فعالیت هستند.

وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر این که شعار دانشگاه ادیان و مذاهب، تعامل و گفت‌وگو است؛ ادامه داد: گفت‌وگو تضمین کننده امنیت جامعه است و اصلاح کشور را به دنبال دارد، بر این اساس لازم است تا همه گروه‌های سیاسی با یک‌دیگر وارد گفت‌وگو شوند.

رییس دانشگاه ادیان و مذاهب دربخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که ایران می‌تواند پذیرای یک‌میلیون دانشجوی خارجی باشد، افزود: در همین رابطه قم ظرفیت پذیرش ۱۰۰ هزار دانشجوی خارجی در رشته‌های مختلف علمی را دارد که این تحقق این هدف، سرمایه‌ای مهم برای پیشرفت‌های علمی و اقتصادی استان به‌ شمار می‌آید.

وی در پایان بیان داشت: در مجموع عملکرد دانشگاه ادیان و مذاهب تاکنون مورد توجه و تقدیر مسئولان کشور واقع شده و ما تلاش می‌کنیم روند فعالیت‌های این دانشگاه در حوزه‌های مختلف علمی را در سطح ملی و بین‌المللی توسعه دهیم.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد