hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > اجرای طرح های آرامش بهاری و ضیافت الهی در بقعه های متبرکه خراسان رضوی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خبر داد:

اجرای طرح های آرامش بهاری و ضیافت الهی در بقعه های متبرکه خراسان رضوی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: طرح های «آرامش بهاری و ضیافت الهی» از ۲۵ اسفند ماه تا ۴ اردیبهشت ماه در ۱۲۳ بقعه متبرکه خراسان رضوی اجرا می‌شود.

مشهد پایگاه خبری رویداد ایران-حجت الاسلام والمسلمین محمد احمدزاده در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود :تعداد بقاع متبرکه مجری بیش از 123 بقعه می باشدکه نیروی انسانی فعال در این طرح ها مجموعا بیش از 4000 نفرمی باشند .

وی از اقدامات فرهنگی طرح ها شامل برگزاری دوره آموزشی مبلغین، اجرای مراسم غبار روبی و عطر افشانی گلزار شهدا در آخرین پنجشنبه سال خبر داد واظهار کرد :در 17 شهرستان  استان مجموعا 70 بقعه دارای گلزار شهدا بوده و بیش از 760 شهید در بقاع متبرکه مدفون می باشند.

احمدزاده گفت:  در هنگام اجرای طرح بیش از ۴۵ خیمه و غرفه معرفت برپا می شود ، همچنین تهیه و توزیع محصولات فرهنگی و برپایی نمایشگاه در موضوعات ایثار و شهادت، خانواده، جنگ نرم، چند رسانه‌ای و غیره از دیگر برنامه‌های اجرایی در قالب طرح ارامش بهاری می‌باشد.

وی  مسابقات فرهنگی به صورت روزانه در بقاع متبرکه و خیمه‌های معرفت، برگزاری مراسم مذهبی و انقلابی و مراسم تحویل سال نو، برگزاری بیش از ۱۰۰۰ سخنرانی، بیان احکام و …، برگزاری مراسم ادعیه، برپایی غرفه‌های مشاوره و پاسخگویی به مسائل شرعی با حضور مبلغین و روحانیون و اجرای مسابقات فرهنگی روزانه از دیگر برنامه‌های این طرح است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی بیان کرد: برگزاری مراسم ویژه روز جمهوری اسلامی و اجرای مراسم فرهنگی در روز ۱۳ فروردین ماه همزمان با روز طبیعت در ایام نوروز پیش بینی شده است.

احمدزاده ، نظافت، آراستگی و غبارروبی و عطرافشانی بقاع متبرکه، اسکان زائرین، پذیرایی و اطعام زائرین در بقاع متبرکه با چای، شیرینی و شکلات و … ارائه خدمات سلامت به زائرین در ایستگاه‌های سلامت مستقر در بقاع متبرکه را از برنامه‌های دیگر این اداره عنوان کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در ادامه با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان واجرای طرح ضیافت الهی، گفت: این طرح از سوم فروردین تا ۴ اردیبهشت ماه ادامه دارد.

وی در خصوص برنامه‌های طرح بیان کرد: غبارروبی و آماده سازی فضای بقعه، آماده سازی مکان خیمه‌های معرفت و نصب ادعیه روزانه و اعمال مشترک ماه مبارک رمضان در بقاع مجری طرح اجرا می‌شود.

احمدزاده با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان فعالیت‌های عبادی و تبلیغی، سخنرانی، مناجات خوانی و … در بقاع متبرکه صورت می‌گیرد، افزود: جلسات تفسیر، محافل انس با قرآن، ترتیل‌خوانی، جزءخوانی، کرسی‌های تفسیر قرآن کریم با استفاده از اساتید تفسیر از برنامه‌های قرانی این ایام می‌باشد. همچنین اجرای مراسم جز خوانی و محافل انس با حضور قاریان بین‌المللیِ، کشوری و استانی در بقاع شاخص صورت خواهد گرفت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان اینکه در طرح ضیافت الهی از ظرفیت بقاع متبرکه جهت استقرار هیئت‌های شاخص استان استفاده حداکثری شده است، گفت: ترویج فرهنگ افطاری ساده در بقاع متبرکه، فعال سازی خیمه‌های معرفت، فعال کردن غرفه‌های: پاسخگویی به سوالات شرعی، تربیت فرزند، گفتمان‌های دینی، تصحیح قرائت نماز، کودک و نوجوان، مشاوره، برپایی غرفه تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف از برنامه‌های تعریف شده در این ایام است.

وی با بیان اینکه ویژه برنامه «خدیجه مادر امت» همزمان با دهم رمضان المبارک اجرا می‌شود، گفت: برگزاری جشن ولادت کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی (ع)، برپایی سفره‌های کریمانه افطار از محل نیات مذهبی منطبق و کمک‌های مردمی با مشارکت مراکز افق بقاع متبرکه صورت می‌گیرد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد