hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > هوای اصفهان سالم است

هوای اصفهان سالم است

اصفهان- شاخص کیفی هوای اصفهان امروز سیزدهم اسفندماه براساس داده‌های ۱۴ ایستگاه پایش فعال با میانگین ۶۴ در وضعیت قایل قبول ثبت شد.‌

مسئول امور کنترل کیفیت هوا در معاونت حمل و نقل شهرداری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: میانگین شاخص هوای کلان‌شهر اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت هشت صبح امروز شنبه سیزدهم اسفندماه بر اساس داده‌های دریافتی ۱۴ ایستگاه پایش فعال با شاخص ۶۴ در وضعیت قابل قبول است.

جمشید لقایی با اشاره به اینکه امروز شاخص ایستگاه پایش هوا در خیابان میرزا طاهر با میانگین ۳۹ وضعیت پاک است، ادامه داد: شاخص هوا در ایستگاه سپاهان‌شهر با ۷۲، دانشگاه صنعتی با ۹۸، رهنان با ۶۷، میدان باهنر با ۵۹، محله ولدان با ۵۸، کردآباد با ۵۴، فرشادی با ۵۳ و خیابان فیض با ۵۱ AQI در وضعیت قابل قبول است.

مسئول کنترل کیفیت هوا در معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان اضافه کرد: امروز ۲ ایستگاه پایش هوا در خیابان فرشادی و میدان انقلاب به دلیل نقص فنی قطع است.

هوای اصفهان سالم است
شاخص هوا در ایستگاه‌های پایش شهرداری اصفهان- ۱۳ اسفند

به گزارش مهر، سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست (منطقه اصفهان)، امروز شاخص هوا در ایستگاه خیابان احمدآباد با ۷۱، استانداری با ۷۵، بزرگراه خرازی با ۹۹ AQI در وضعیت قابل قبول و در ایستگاه پروین با ۱۱۰ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس و در ایستگاه رودکی با ۴۶ وضعیت پاک ثبت شد.

شاخص هوا همچنین در منطقه صنعتی سجزی با ۹۷، شاهین‌شهر با ۷۴ و مبارکه با ۶۵ AQI در وضعیت قابل قبول بوده و ایستگاه‌های پایش هوا در سایر شهرها از جمله نجف‌آباد، کاشان، زرین‌شهر، خمینی شهر و منطقه صنعتی دولت آباد دائم قطع است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق ( ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

منبع: mehrnews-5724244

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد