hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > تجلیل از فعالان حوزه حمل و نقل و راهداری در واقع تجلیل از مرام و منش پهلوانی است

تجلیل از فعالان حوزه حمل و نقل و راهداری در واقع تجلیل از مرام و منش پهلوانی است

آیین تکریم از فعالان حمل و نقل جاده ای، رانندگان و راهداران استان کرمانشاه  با حضور مهندس مطاعی معاونت راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، مهندس بازوند استاندار کرمانشاه و مهندس کرمی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه برگزار شد.
در ابتدای این مراسم مهندس فریبرز کرمی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه ضمن خوشامدگویی به حاضران و تبریک هفته حمل و نقل و راهداری، راه را شریان حیاتی کشور دانست و راهدار را مانند خونی در رگ‌ها تشبیه کرد.


وی اظهار داشت: حمل و نقل با بخش‌های تولیدی، اجتماعی و زندگی روزمره مردم ارتباط مستقیم و دارد و در زمینه جابجایی محصولات تولیدی، جابجایی دستگاه های تولید و حمل مواد نقش به سزایی دارد و اگر چرخ آن از حرکت بایستد کشور با مشکل جدی مواجه خواهد شد.

وی با اشاره به آماری در خصوص حمل و نقل استان کرمانشاه گفت: ۴ میلیون نفر مسافر در جاده های استان جابجا شده اند و ۴۶۸ هزار نفر هم در مرزها تردد کرده اند.


مهندس کرمی افزود: بیش از ۹۵ درصد جابجایی زمینی به وسیله حمل و نقل عمومی انجام می گیرد و از آذر ماه سال ۹۷ تاکنون ۹/۵میلیون تن کالا توسط حمل و نقل جاده‌ای جابجا شده است.


در ادامه مراسم تجلیل از فعالان حمل و نقل جاده ای، رانندگان و راهداران، مهندس حیدر مطاعی معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: نسبت همواری جاده های ما از سطح جهانی هم بالاتر است.


مهندس مطاعی افزود: حدود ۸ هزار کیلومتر راه در استان کرمانشاه وجود  دارد وناوگان  و سرویس‌های خوبی در سطح استان و کشور داریم.


وی ادامه داد در سال گذشته با توجه به بارش گسترده برف و اتفاقات سیل با همکاری و هماهنگی بخش های مختلف این مشکل به خوبی برطرف گردید.


مطاعی در ادامه گفت: اربعین امسال را عرصه نمایش خدمت‌رسانی راهداری و حمل و نقل دانست و گفت: در مراسم اربعین ۱۷ میلیون نفر مسافر از طریق جاده ها تردد کردند و با توجه به این که مشخص نبود چه تعداد افراد و مسافر از این مرزها وارد یا خارج می‌شوند ولی در زمینه آماده سازی و زیرساخت‌های عظیم راهداری و حمل و نقل جاده ای توانستیم عملکرد خوبی را به نمایش بگذاریم و جابجایی به خوبی انجام شد و مایه افتخار من است که در این مجموعه سهیم هستم.

مهندس بازوند، استاندارکرمانشاه در ادامه آیین تجلیل از فعالان حمل و نقل جاده ای، رانندگان و راهداران استان طی سخنانی گفت: پویایی بخش حمل و نقل و راهداری نماد زنده بودن اقتصاد یک کشور است.


وی تاکید کرد: این بخش در واقع شاهرگ حیاتی اقتصاد کشور محسوب می‌شود و وجود هرگونه مشکل و آسیب در این بخش، زیان‌های بسیاری را متوجه کشور می‌کند.


وی ادامه داد: رانندگان بخش حمل و نقل و راهداری به شکل شبانه روزی و با نهایت امانت داری و با پایبندی به مرام جوانمردی، در حال خدمات‌رسانی و جابجایی کالا و مسافر هستند و علاوه بر این‌ها، همچون یک امدادگر به در راه ماندگان  کمک می‌کنند و به راستی فرشتگان همیشه بیدار جاده‌ها هستند.


وی عنوان کرد: خانواده بزرگ راهداری و حمل و نقل جاده ای در بحران زلزله کرمانشاه، همکاری بسیار ارزشمندی در مراحل امدادرسانی و بازسازی و انتقال رایگان کمک‌های مردمی داشتند و در ایام اربعین نیز به عشق امام حسین(ع)، سختی‌های انتقال صدها هزار زوار را به جان خریدند.


استاندار کرمانشاه تصریح کرد: تجلیل از فعالان حوزه حمل و نقل و راهداری در واقع تجلیل از مرام و منش پهلوانی، جوانمردی و شرافت است.


مهندس بازوند بیان کرد: خوشبختانه اولین پروژه آزاد راهی استان در قطعه سه‌راهی بیستون _ حمیل در دست اجراست و برای اجرای قطعه همدان _ بیستون نیز در حال مذاکره با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی هستیم.


استاندار کرمانشاه ادامه داد: خوشبختانه استان کرمانشاه در رقابت با ۵ استان توانست مجوز ایجاد دهکده لجستیک را دریافت کند و کسب این جایگاه کمک بزرگی به ایجاد یک مرکزیت باری و مبادلاتی در غرب کشور است.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد