hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ورود 440 هزار نفر به صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر از زمان استقرار دولت مردمی

ورود 440 هزار نفر به صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر از زمان استقرار دولت مردمی

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گفت: از زمان استقرار دولت مردمی 440 هزار نفر وارد این صندوق شدند که با عملکرد چهار سال دولت های قبلی برابراست.

به گزارش رویداد ایران از قم،بیت اله برقراری در سفر یک روزه به استان قم با حضور در جلسه شورای هماهنگی دستگاههای تابعه وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان قم، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: از زمان استقرار دولت مردمی 440 هزار نفر عضو این صندوق شدند که با عملکرد چهار سال دولت های قبلی برابراست.

 مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر با تاکید براینکه حوزه های اجتماعی یکی از گسترده ترین حوزه ها در کشور است،گفت: وزارت تعاون ، کار و رفاه  اجتماعی از مهمترین وزارتخانه ها به شمار می رود که هر یک از آنها با بخش وسیعی از مردم ارتباط دارد به همین دلیل بیشترین دغدغه این وزارتخانه کسب رضایت مردم است.

وی با تاکید براینکه 300 هزار شهید جان شیرین خود را برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی فدا کردند، گفت: دشمنان به دنبال ناکار آمد جلوه دادن نظام هستند و در این راستا لازم است مدیران حرکت جهادی داشته باشند تا توطئه دشمنان خنثی شود.

برقراری با تاکید بر تقویت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در سطح کشور، عنوان کرد: با تبیین وظایف برای مردم می شود اقدامات بنیادین انجام داد .

وی با عنوان اینکه روستاییان مولدان این کشور هستند و امنیت غذایی کشور در دستان توانمند آنان است، تصریح کرد: روستاییان در زیر بنای کشور نقش مهمی دارند و مستحق دریافت خدمات بیشتری هستند و این قشر زحمت کش باید از خدمات بیمه ای برخوردار باشند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر با اشاره به اینکه خدمات این صندوق شبیه تامین اجتماعی است، اضافه کرد: جامعه هدف ما 30 میلیون نفر است که می توانند از خدمات این صندوق بهره ببرند.

وی با تاکید براینکه بیمه روستاییان از برنامه های حاکمیتی است گفت: افرادی که ساکن  شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت هستند می توانند عضو این صندوق شوند.

برقراری با این عنوان که صندوق از جمله مولودات جمهوری اسلامی است و در حال حاضر 17 سال دارد، عنوان کرد: از زمان استقرار دولت مردمی 440 هزار نفر وارد این صندوق شدند که با عملکرد چهار سال دولت های قبلی برابراست.

وی از بیمه تکمیلی مستمری بگیران برای نخستین بار خبر داد و اظهار کرد: برای نخستین بار مستمری بگیران بیمه تکمیلی شدند و 22 هزار فقره وام به مستمری بگیران ارائه می شود که در آسان ترین شرایط می توانند این تسهیلات را دریافت  و از محل مستمری آنان اقساط برداشت می شود.

برقراری برلزوم توجه به روستاییان تاکید کرد و گفت: در حوادث اخیر جهادگران روستایی زاده و از مناطق محروم بودند که باید به این اقشار به عنوان سرمایه های انقلاب بیش از پیش توجه کرد.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گفت: دولت کار فرمای این صندوق است و دو برابر حق بیمه را پرداخت می کند و هرکسی که عضو این صندوق باشد از یارانه دولت بهره مند می گردد.

وی با تاکید براینکه بعضی قوانین به درستی برای مردم گفته نشده است، عنوان کرد: این مسئله موجب تاسف است و باید صندوق با ادبیات قوی به مردم معرفی شود زیرا که فعالیت این صندوق جلوی فقر و آسیب اجتماعی را می گیرد.

برقراری یاد آور شد: به زودی میزان مبلغ مستمری های این صندوق نزدیک مبلغ مستمری تامین اجتماعی خواهد شد و تا پایان دولت فعلی به سطح قابل قبولی می رسد و در دوره بعد دولت به بهترین سطح میرسد.

 

 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد