hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور با آمایش سرزمین و استفاده از آب سبز اجرا می شود.

وزیر جهاد کشاورزی در مشهد

طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور با آمایش سرزمین و استفاده از آب سبز اجرا می شود.

وزیر جهاد کشاورزی در مشهد گفت:طرح مردمی کاشت یک میلیادر درخت در کشور با آمایش سرزمین و استفاده از آب سبز اجرا خواهد شد .

مشهد پایگاه خبری رویداد ایران-ساداتی نژاد در سفر به مشهد ضمن بازدید از نهالستان ایرانی تورانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت : طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور از سال 1402 تا 1405 با مشارکت همه اقشار مردم آغاز خواهد شد .

 وی گفت : این طرح بزرگ با بررسی های علمی و کارشناسی با آمایش سرزمین بر اساس سازگاری و بومی گزینی بر پایه اکوسیستم و استفاده از آب سبزو آب خاکستری اجرا خواهد شد .

 وزیر جهاد کشاورزی افزود : هر انسانی که آفریده می شود رسالت عظیمی بر عهده دارد که یکی از این رسالتها در حوزه منابع طبیعی ومحیط زیست است. خداوند ظرفیت ها و امکانات  بی نظیری در کشور ما در عرصه های مختلف بویژه منابع طبیعی به ما ارزانی داشته که ما باید حافظ آنها باشیم و با صیانت از این نعمت های خدادادی آنرا به نسل بعد تحویل دهیم.

 ساداتی نژاد بیان داشت : در حال حاضر وضعیت منابع طبیعی و اراضی ملی ما به گونه ای که از گذشتگان تحویل گرفته ایم نیست و باید تلاش کنیم تا با ارتقا آن ، این بستر تولید و حیات را بر اساس بوم و طبیعتش پیش ببریم و سبزتر از گذشته به آیندگان تحویل دهیم.

وی تصریح کرد:در همین راستا و بر اساس تعهدات بین المللی و پروتکل های جهانی ، کشورهای جهان متعهد شده اند تا سال 2030 با کاشت درخت کربن اتمسفر را به صفر برسانند . ما نیز در ایران علیرغم ظرفیت های بالایی که در تولید نهال داریم با در نظر گرفتن توان فعلی تولید نهال کشور ، در گام اول، این طرح را با کاشت یک میلیارد درخت طی چهارسال آغاز کرده ایم و معتقدیم  با همت جمعی و هم گرایی و همدلی همه اقشار مردم و دوست داران طبیعت  این طرح با نگاهی به آینده برای آبادانی سرزمین به نحو مطلوب اجرا خواهد شد.

  وزیرجهاد کشاورزی در این بازدید بصورت نمادین اقدام به کاشت نهال کرد

 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد