hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > نخستین روز کارگاه پوستر رضوی در قم برگزار شد

نخستین روز کارگاه پوستر رضوی در قم برگزار شد

نخستین روز کارگاه پوستر رضوی از سری برنامه‌های هشتمین جشنواره ملی گرافیک رضوی با حضور طراحان گرافیک از سراسر کشور در قم برگزار شد.

 به گزارش رویداد ایران از قم، نخستین روز کارگاه پوستر رضوی با حضور 75 طراح گرافیک از سراسر کشور در مجتمع فرهنگی تربیتی حضرت معصومه(س) برگزار شد.

در روز نخست این کارگاه که با حضور مسعود نجابتی دبیر هتشمین جشنواره ملی گرافیک رضوی همراه بود، به موضوع ایده‌پردازی در تولید آثار رضوی اختصاص داشت.

مجتبی مجلسی مدرس ایده‌پردازی در گرافیک و دبیر مجمع طراحان گرافیک انقلاب اسلامی (آیه) به تبیین ایده‌پردازی برای تولید آثار هنری با موضوع حضرت رضا(ع) پرداخت و بر ضرورت نوآوری و استفاده از معارف رضوی در تولید آثار تأکید کرد.

همچنین صابر شیخ‌رضایی و محمدرضا دوست‌محمدی از دیگر اساتید حاضر در این کارگاه با هم‌اندیشی و بهره‌گیری از خرد جمعی به واکاوی و تبیین نمادهای مرتبط با حضرت رضا(س) به منظور خلق آثار گرافیکی پرداختند.


 

پایان بخش نخستین کارگاه پوستر رضوی شعرخوانی حامد حجتی از شاعران آیینی با موضوع حضرت رضا علیه‌السلام بود.

خاطرنشان می‌شود روز دوم کارگاه پوستر رضوی در روز پنج‌شنبه چهارم اسفندماه در دو نوبت 8 صبح تا 12 ظهر و 15 تا 18 بعد از ظهر با حضور اساتید مطرح گرافیک ایران ادامه خواهد یافت.

هشتمین جشنواره گرافیک رضوی با هدف «ترویج اندیشه امامت و تحکیم نظام ولایت با محوریت شخصیت، سیره و معارف امام رضا علیه‌السلام و فرهنگ رضوی در سطح جامعه»، «شناسایی، معرفی و گرامی‌داشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان برتر آثار فاخر هنری رضوی»، «فرآوری محتوای تولیدی جشنواره‌ جهت انتشار در رسانه‌های اجتماعی و فضای مجازی» و «نزدیک‌سازی تولیدات هنری به زندگی و دغدغه‌های واقعی مردم» اعلام فراخوان شده است.

این جشنواره به همت بنیاد بین‌المللی فرهنگی‌هنری امام رضا علیه‌السلام با مشارکت معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار می‌شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد