hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > تکنیک و شناخت دو بال مهم برای خلق آثار رضوی است

تکنیک و شناخت دو بال مهم برای خلق آثار رضوی است

عضو شورای سیاست‌گذاری نهضت مردمی پوستر انقلاب با تأکید بر اینکه آثار گرافیکی جشنواره رضوی باید به دنبال پاسخگویی به مسائل جامعه و مردم باشد، گفت: تکنیک و شناخت معنوی دو بال مهم برای خلق یک اثر هنری با مضامین دینی و ارزشی هستند که از هیچ کدام نباید غافل شد.

به گزارش رویداد ایران ازقم، سید محمدرضا میری در حاشیه برپایی کارگاه پوستر رضوی در قم، اظهار کرد: مقوله امام رضا(ع) و معارف رضوی یک مقوله متفاوت است که همه دوست دارند در این عرصه کار کنند اما باید دانست که آموزه‌های سیره ایشان برای رفع مشکلات مردم بسیار زیاد است و ما کمتر از این آموزه‌ها استفاده کرده‌ایم.
عضو شورای سیاست‌گذاری نهضت مردمی پوستر انقلاب از فرایند روزافزون تولید کارهای گرافیکی از جمله پوستر یاد کرد و گفت: یک زمانی وقتی که اسم پوستر رضوی مطرح می‌شد یک ذکر نام حضرت که تایپوگرافی شده بود اثری مطلوب بود اما اکنون مسئله بسیار تفاوت کرده و جامعه با مسائلی روبه‌روست که پاسخ آن‌ها را باید با استفاده از سیره رضوی ارائه دهیم.
این استاد کارگاه پوستر رضوی اضافه کرد: امروز تولیدآثار با موضوعات اسلامی و رضوی زیاد است و ما با چالش‌های زیادی روبه‌رو هستیم که از جمله این چالش‌ها پرهیز از تولید آثار تکراری و کلیشه‌ای است.
عضو شورای سیاست‌گذاری نهضت مردمی پوستر انقلاب، ایده‌پردازی را موضوعی مهم در تولید آثار هنری برای جشنواره رضوی دانست و گفت: تکنیک و شناخت معنوی دو بال مهم برای تولید آثار هنری دینی هستند که هیچ کدام از آنان را نمی‌توان نادیده گرفت.
میری افزود: کار خوب رضوی با تکنیک ضعیف کارآیی ندارد و از طرف مخاطب هم پذیرفته نمی‌شود و گاهی تکنیک برای گفتن حرف‌ها راهگشا می‌شود و از طرفی فهم معارف هر چقدر دقیق‌تر باشد و ما از ظاهر حدیث عبور کنیم محصولات بهتری خواهیم داشت و ما نباید از این دو غفلت کنیم.
این هنرمند گرافیک و مدیر هنری، تولید آثار هنری رضوی را نیازمند عنایت ویژه امام رضا(ع) دانست و گفت: ما باید به تکنیک و شناخت در کنار یکدیگر توجه کنیم و بدانیم اگر هر دو را هم داشته باشیم اما مورد عنایت نباشیم، نمی‌توانیم یک اثر تأثیرگذار ارائه دهیم.
میری، برپایی کارگاه پوستر رضوی را فرصتی برای ارتقای کیفی آثار دانست و تصریح کرد: ما در این کارگاه تلاش می‌کنیم تا هنرمندان درگیر شناخت اشتباه نشوند، تکنینک نادرست انتخاب نکنند و ایده‌های تکراری را مبنا قرار ندهند.
کارگاه پوستر رضوی به‌عنوان یکی از سلسله برنامه‌های هشتمین جشنواره ملی گرافیک رضوی از روز چهارشنبه سوم اسفندماه کار خود را در مجتمع حضرت معصومه(س) شهر قم آغاز کرده و تا جمعه پنجم اسفندماه با حضور هنرمندان کشوری به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد