hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > فیلم زهرا امیرابراهیمی توسط مجید بهرامی چه طور پخش شد؟

فیلم زهرا امیرابراهیمی توسط مجید بهرامی چه طور پخش شد؟

16,931

ماجرای پخش فیلم خصوصی زهرا امیر ابراهیمی به دست مجید بهرامی که باعث مهاجرت وی شد، پس از 13 سال افشا شد تا این بازیگر دوباره به تیتر اخبار داغ رسانه ها و فضای مجازی تبدیل شود

سیزده سال از پخش فیلم خصوصی زهرا امیرابراهیمی در ابعاد گسترده و نابود شدن زندگی حرفه‌ای این بازیگر که در آن زمان برای بازی در سریال نرگس به نام زهره شوکت معروف شده بود، گذشت و بالاخره وی راجع به نحوه انتشار این فیلم در یک مصاحبه تلویزیونی افشاگری کرد. پس از این‌که امیرابراهیمی اعلام کرد مجید بهرامی بازیگر تئاتر فیلم جنجالی را منتشر کرده است افراد زیادی از وی دلجویی کردند و برخی نیز انتقاد کردند، عده‌ای برای تحمل  سختی‌های فراوان و تعدادی بابت سکوت در دوران بیماری سرطان مجید بهرامی وی را ستایش کردند، در این میان خانواده مجید بهرامی به ادعای زهرا امیرابراهیمی واکنشی نشان ندادند، اما برای اکثریت قسمت مبهم ماجرا این بود که مجید بهرامی چگونه به  فیلم خصوصی زهرا امیرابراهیمی دسترسی پیدا کرد.

فیلم خصوصی زهرا امیرابراهیمی چگونه به دست مجید بهرامی رسید؟

زهرا امیر ابراهیمی و فردی بانام مختصر و مستعار "شین" آشنا بودند و رابطه نزدیکی داشتند، شین قصد مهاجرت از ایران داشت، زهرا امیرابراهیمی که بازیگر بود و تازگی به شهرت رسیده بود به دلیل شرایط شغلی وشخصی علاقه به مهاجرت نداشت، این دو به‌اجبار مجبور به جدایی از یکدیگر بودند و به همین دلیل تصمیم گرفتند از لحظات خصوصی‌شان فیلمی برای یادگار ثبت کنند، پس از این‌کار فیلم را در لپ‌تاپ شخصی ذخیره کردند، مدتی بعد و روزی که زهرا و هم‌خانه دخترش بیرون بودند، مجید بهرامی که دوست هم‌خانه زهرا امیرابراهیمی بود و برای کاری در منزل آنان، اجازه می‌گیرد از لپ‌تاپ استفاده کند که آن فیلم را می‌بیند و بدون این‌که کسی مطلع شود یک نسخه از آن‌را برای خود کپی می‌کند، سپس بهرامی به دلیل آنچه خود در دادگاه یک نوع بیماری نامید، آن فیلم را پخش می‌کند. ///
تبعات پخش این فیلم خصوصی جدای از زندگی زهرا، ابعاد اجتماعی فراوانی داشت. آمار عجیبی درباره این ویدئو که به نام فیلم زهره و نرگس ۲ معروف بود، منتشر شد که چهار میلیون بار تکثیرشده و حدود چهار میلیارد تومان گردش مالی داشته است. عددی که برای سال ۱۳۸۵ مبلغ بسیار زیادی بود، برخی مدعی بودند که این ویدئو حدود ۱۲ میلیون نفر بیننده داشته است و این آمار تکان‌دهنده‌ حیرت سیاستمداران و جامعه شناسان را در پی داشت. برخی با شعار سی دی رو بشکن که برگرفته از یک آهنگ زیرزمینی در حمایت از امیرابراهیمی بود، دیگران را از تماشای فیلم‌های خصوصی افراد منع می‌کردند.

پس از انتشار سریع فیلم، زهرا و شین هر دو شوکه می‌شوند و هریک دیگری را مقصر می‌داند، شین سریعاً ایران را ترک می‌کند ولی توسط پلیس به ایران بازگردانده می‌شود و ماه‌ها در زندان می‌ماند، زهرا و شین هر دو بازجویی می‌شوند تا بالاخره با ردگیری متخصص‌ها مشخص می‌شود مجید بهرامی فیلم را منتشر کرده است و دادگاهی و محکوم می‌شود.

مجید بهرامی شاید برای افراد عادی نام چندان آشنایی نبود ولی در بین تئاتری‌ها چهره محبوب و نسبتاً مطرحی بود و بعدتر بیماری صعب‌العلاجش باعث محبوبیت بیشترش شد، هنگام محکومیت و حبس بهرامی و پیش از بیماری‌اش اهالی تئاتر در محفل‌های خصوصی توصیه کرده بودند اسمی از مجید بهرامی آورده نشود تا هم تئاتر و هم بهرامی پاک و منزه بمانند، سرطان شاید به یاری بهرامی شتافت تا از قضاوت‌های امروز در امان بماند و پیش از درگذشتش هم کسی ماجرا را فاش نکند، هرچند بسیاری از اهالی تئاتر، سینما و اصحاب رسانه از این موضوع آگاه بودند ولی بازهم دو سال پیش هنگام افشاگری یکی از دوستان نزدیک امیرابراهیمی و نام بردن از مجید بهرامی بسیاری ازجمله همان اهالی رسانه و تئاتر وی را متهم به دروغ‌گویی کردند.

سؤالی که برای بسیاری مطرح‌شده این است که افراد مشهوری در مراسم خاک‌سپاری مجید بهرامی حضور داشتند و پیام‌های تسلیت پرسوزوگداز می‌نوشتند از این ماجرا باخبر بودند یا نه.


بهرامی


مهناز افشار یکی از اولین افرادی بود که به افشاگری زهرا امیرابراهیمی واکنش نشان داد و از اولین افرادی که برای درگذشت مجید بهرامی در توییترش تسلیت نوشت.



 پانته‌آ پناهی‌ها بازیگر تئاتر و سینما که در مراسم ختم مجید بهرامی گفته بود: من اصلاً باور نمی‌کنم که مجید نیست و فقط خواهش می‌کنم برای آرامش او دعا کنند، چون مجید خیلی از ما زنده‌تر است و تقاضا می‌کنم برای شادی روح او یک صلوات به همراه فاتحه قرائت کنید پس از افشاگری زهرا امیرابراهیمی در مورد فیلم خصوصی و مجید بهرامی مردم را مقصر دانست و آن‌ها را دهان‌بین نامید.

کیهان ملکی بازیگر سینما و تلویزیون پس از افشاگری امیرابراهیمی و باوجود محکومیت بهرامی در دادگاه از وی دفاع کرد و مدعی شد به دلیل سابقه مکدر مجید بهرامی، امیرابراهیمی دروغ می‌گوید.



در این میان عاطفه تهرانی بازیگر تئاتری که با مجید بهرامی هم‌بازی بوده در اینستاگرام خطاب به برخی از اهالی تئاتر و سینما نوشت: چی شد تا همین دیروز مجید بهرامی خفن‌ترین آرتیست تئاتر مملکت بود الان وقتشه بزنیدش زمین؟


مهدی روشندل روزنامه‌نگار، در توییتر نوشت: سربسته اینکه در سینما آدم‌هایی هستند که مجید بهرامی در مقابل آن‌ها قدیس است! این البته در همه‌جا هست، منتها در سینما نمی‌گویند؛ چون سینما زیر ضرب است و چنین واکنش‌هایی با اتهام تلاش برای زدن کلیت سینما همراه می‌شود و قربانی به حاشیه رانده می‌شود.

امتیاز: 1 (از 5 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد