hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > آغاز بهره برداری همزمان از چند پروژه آبرسانی در بخش احمدآباد شهرستان مشهد

با اعتبار ۱۷۶ میلیارد ریال:

آغاز بهره برداری همزمان از چند پروژه آبرسانی در بخش احمدآباد شهرستان مشهد

با حضور معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آبفا کشور، نماینده مردم فریمان و سرخس در مجلس شورای اسلامی، معاون استاندار و فرماندار شهرستان مشهد، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد و جمعی از مسئولین محلی، چند پروژه آبرسانی با اعتبار ۱۷۶ میلیارد ریال در بخش احمدآباد، افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

مشهدپایگاه خبری رویدادایران-مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد در این مراسم گفت: در راستای رفع مشکل تامین آب شرب برخی روستاهای بخش احمدآباد شهرستان مشهد امروز ۲۷ بهمن ماه پروژه آبرسانی در روستاهای ابرش، درخت سپیدار و سایر روستاهای بخش احمدآباد با اجرای طول ۹ کیلومتر خط انتقال همراه با ۶ باب مخزن با اعتبار ۱۷۶ میلیارد ریال افتتاح خواهد شد.حجم این ۶ مخزن ۷۵۰ متر مکعب می باشد.

حسین اسماعیلیان افزود: پروژه آبرسانی روستاهای ابرش و درخت سپیدار به طول ۸ کیلومتر با تعداد ۳ باب مخزن و حجم ۳۵۰ مترمکعب با یک باب ایستگاه پمپاژ به اعتبار ۱۰۴ میلیارد ریال امروز افتتاح می شود.

وی یادآورشد: از ابتدای سال ۹۹ تعداد ۳۰۰ روستا تحویل شرکت آب و فاضلاب مشهد شده که برخی از آنها مشکل آب شرب داشته و این شرکت درصدد است با تامین اعتبار لازم مشکلات آبرسانی را رفع یا به حداقل برساند.

در ادامه مراسم معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب کشور با اشاره به اینکه جهاد آبرسانی با همت دولت سیزدهم آغاز شده است، گفت: دولت در زمینه محرومیت‌زدایی در ۱۰ هزار روستا در سطح کشور اقداماتی را در دست اجرا قرار داده است.

مجید آقازاده،افزود: مقام معظم رهبری بر جهاد تبیین تاکید کرده و باید همه ما برای اجرای این فرمان پیش‌قدم باشیم. جهاد تبیین یعنی حق شهدای گرانقدر بر گردن ماست و باید بدانیم که این نظام برای مردم خدمات شایسته‌ای انجام داده است.

 وی ادامه داد: اوایل انقلاب ما از نعمت پزشک ایرانی محروم بودیم و از کشورهای دیگر به ویژه بنگلادش و هندوستان پزشک می‌آمد اما امروز بهترین نخبگان پزشکی را در کشور داریم.

آقازاده بیان کرد: آن زمان ۲۰۰ دانشگاه علوم پزشکی داشتیم و امروز بالغ بر ۸۰۰ دانشگاه در کشور فعالیت دارد. امروز شعار عدالت اجتماعی را اجرا کرده‌ایم و افتتاح پروژه آبرسانی در روستاها همان تحقق شعار عدالت اجتماعی است.

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب کشور با اشاره به ۱۰ برابر شدن تعداد تصفیه‌خانه‌های آب کشور بعد از انقلاب نسبت به گذشته عنوان کرد: اوایل انقلاب ۲۷ تصفیه‌خانه برای جمعیت ۳۵ میلیون نفری کشور فعال بود اما امروز ۲۸۵ تصفیه‌خانه برای ۲ برابر این جمعیت داریم. جمعیت کشور ۲ برابر اما تعداد تصفیه‌خانه‌ها ۱۰ برابر شده است.

وی گفت: در اوایل انقلاب چهار باب تصفیه‌خانه فاضلاب در کل کشور برای ۱۴۳۰ شهر موجود بود و اکنون این تعداد به ۲۵۷ مورد رسیده است. این موضوع در روستاها صفر بود و حالا در ۱۸۰ روستا تصفیه‌خانه فاضلاب فراهم شده است.

آقازاده در ادامه توضیح داد: برای محرومیت‌زدایی از روستاها برای حدود ۴.۶ میلیون نفر ۱۴ هزار و ۶۰۰ کیلومتر خط انتقال آب در کشور باید کشیده شود. این ۱۴ هزار و ۶۰۰ کیلومتر شبکه توزیع، حدود ۱۱ هزار متر در ثانیه آب تولید کرده و ۸۰۰ هزار متر مکعب مخزن و ۱۰۰۰ ایستگاه پمپاژ به آن افزوده خواهد شد که ۴۷ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. 

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب کشور با اشاره به آغاز جهاد آبرسانی در دولت سیزدهم اظهار کرد: از این ۱۰ هزار روستا ۷۱۳۸ روستا را قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی علیه السلام و ۳۰۰۰ روستا توسط شرکت‌های آب و فاضلاب پوشش داده شده است.

 وی اضافه کرد: در فاز دوم این طرح نیز ۱۰ هزار روستای دیگر پوشش داده خواهد شد. آرزوی تاریخی مردم بخش احمدآباد مشهد امروز محقق شد.

در ادامه این مراسم نماینده مردم فریمان، سرخس و بخش های احمدآباد و رضویه در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: این پروژه آبرسانی که امروز در روستای ابرش بخش احمدآباد مشهد افتتاح شد، به علت طولانی بودن خط شبکه و حجم بالای تامین مالی، سالیان سال است که آرزو تاریخی مردم منطقه بوده است.

سید احسان قاضی‌زاده هاشمی، افزود: مردم نشان دادند با تمام تحریم‌ها پای نظام و انقلابشان هستند. حضور میلیونی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان داد این نظام و انقلاب خدمات خود را به خوبی ارائه کرده است.

 نماینده مردم فریمان و سرخس در مجلس، پروژه آبرسانی امروز در روستای ابرش و درخت سپیدار را هدیه انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: این پروژه به شخص و دستگاه خاصی مرتبط نیست بلکه دستاورد نظام مقدس و انقلاب اسلامی است. قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: در تلفیق بودجه مجلس که روزهای پایانی را پشت سر می‌گذارد، ۲ مصوبه بسیار خوب در حوزه آب و فاضلاب به ویژه آب و فاضلاب روستایی مطرح شده است.

 وی گفت: اجرای طرح مجمع خیران آبرسان که یک حرکت نو در حوزه آبرسانی در کشور است، در راستای پیشبرد اهداف نظام و انقلاب در روستاها و به ویژه مناطق محروم است. در اجرای این طرح به منظور تشویق خیران در حوزه آبرسانی، آن‌ها را از مالیات معاف خواهیم کرد. همچنین شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی وابسته به این خیران نیز از مالیات معاف خواهند شد. نماینده مردم فریمان و سرخس در مجلس با اشاره به این موضوع که در مشهد روستای محروم کم نداریم، گفت: اجرای طرح پیوستن روستاهای محروم به قرارگاه محرومیت‌زدایی در قالب طرح توافقی انجام می‌شد. با اقداماتی که انجام شده این طرح از توافق به قانون تبدیل شده است. نهایتا مصوبات به صحن علنی مجلس ارائه و به تایید نهایی می‌رسد تا به تکمیل پروژه‌های آبرسانی در سال آینده کمک کند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد