hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > موج آنفلوانزا در حال فروکش است/مشکلات تنفسی علت اصلی بستری

موج آنفلوانزا در حال فروکش است/مشکلات تنفسی علت اصلی بستری

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران، با عنوان این مطلب که موج آنفلوانزا در حال فروکش است، گفت: علت بستری اغلب مبتلایان، مشکلات تنفسی بوده است. 
 نادر توکلی، روز شنبه در نشست خبری به تشریح اقدامات دانشگاه علوم پزشکی ایران در ارتباط با پیشگیری و کنترل بیماری آنفلوانزا پرداخت و افزود: با توجه به اینکه بیش از پنج میلیون و سیصد هزار نفر از جمعیت کشور تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران قرار دارند، توجه به مسائل بهداشتی و درمانی این افراد از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
 
وی ادامه داد: ۶۴ بیمارستان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران قرار دارد که ۱۴ هزار مورد مراجعه داشته ایم و از این تعداد، ۱۴۰۰ نفر به شکل اورژانسی پذیرش شدند و در نهایت ۵۱۰ نفر بستری شدند. 
 
توکلی با اشاره به ۱۵ مورد فوتی ناشی از آنفلوانزا در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران، گفت: اغلب فوتی ها بیماری زمینه ای داشته اند که باعث مرگ آنها شده است.
 
بابک عشرتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران، نیز در خصوص داروی آنفلوانزا، افزود: داروها را معمولا برای زنان باردار، کودکان زیر پنج سال و افرادی که بیماری زمینه ای داشته باشند، استفاده می کنیم.
 
وی ادامه داد: داروها در اختیار بیمارستان ها قرار گرفته شد و کمبود دارو برای بیماران مبتلا به آنفلوانزا نداشته ایم.
 
عشرتی در ادامه افزود: استفاده بی مورد از آنتی بیوتیک ها و داروهای ضد ویروسی، منجر به مقاومت میکروبی می شود که می تواند خطرناک باشد. 
 
وی گفت: این احتمال وجود دارد که بیماری در موج های دوم و سوم با شدت کمتر تکرار شود.
 
عشرتی افزود: به طور کلی شیوع آنفلوانزا از نیمه دوم آبان آغاز و تا اواسط زمستان ادامه می یابد.
 
وی در خصوص شیوع آنفلوانزا از مهر ماه در کشور، گفت: ماهیت ویروس آنفلوانزا خیلی سریع عوض می شود و همین مسئله باعث می‌شود ویروس تهاجمی تر شود و یا اینکه زمان شیوع بیماری جلو بیاید.
 
عشرتی در ارتباط با استفاده از واکسن آنفلوانزا در زمان شیوع بیماری، افزود: زمان طلایی تزریق واکسن آنفلوانزا، ۱۰ روز قبل از اینکه فرد در معرض ویروس قرار بگیرد، است. اما توصیه می شود زنان باردار و کودکان زیر پنج سال و همچنین افرادی که بیماری زمینه ای دارند، این واکسن را بزنند.
 
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد