hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > جشنواره ملی «طلایه‌داران خلیج فارس» در چابهار برگزار می‌شود

جشنواره ملی «طلایه‌داران خلیج فارس» در چابهار برگزار می‌شود

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: جشنواره ملی طلایه‌داران خلیج فارس همزمان با ایام عید سعید مبعث در چابهار برگزار می‌شود.

به گزارش رویدادایران به نقل از روابط عمومی استانداری، رحمدل بامری، معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان روز گذشته، ۹ بهمن‌ماه در جلسه شورای هماهنگی جشنواره طلایه‌داران شکوه خلیج فارس در چابهار گفت: این جشنواره برای اولین بار با عنوان جشنواره «طلایه‌داران شکوه خلیج فارس» اواخر بهمن‌ماه به مدت یک هفته در چابهار برگزار می‌شود.
 معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان افزود: تأکیدات مقام معظم رهبری بر نشاط اجتماعی، اتحاد و انسجام، امید و جهادتبیین است که باید اجرایی و عملیاتی کنیم

وی ادامه داد: فتنه‌ای که گذشت سنگین و سهمگین بود و دشمن هرچه در توان داشت پای کار آورد تا به زعم خودش به نتیجه‌ای برسد گرچه این آرزو را به گور خواهد برد، اما بنابر تأکید مقام معظم رهبری(مدظله العالی) ما مکلفیم که ورای وظایف سازمانی روتین در هر برهه‌ای و به‌ویژه در این ایام اقدامات بیشتری برای خنثی کردن توطئه‌های دشمن اجرایی و عملیاتی کنیم.
 معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: از همین منظر هم در دولت و هم در وزارت کشور تصمیماتی با حضور همه مسئولان کشوری گرفته شده و یکی از اولویت‌ها ابتدا به شکل محدود از استان‌های ساحلی و بعد در سراسر کشور برگزاری جشنواره ملی طلایه‌داران شکوه ایران است.
 بامری اضافه کرد: اجرای فرامین مقام معظم رهبری، ایجاد نشاط اجتماعی و بهره‌گیری از مسایل فرهنگی و اقتصادی از اهداف برگزاری این جشنواره است، ما وظیفه داریم که امروز سرمایه‌های این استان را که هم سرمایه انسانی و هم سرمایه فرهنگی است، معرفی کنیم.
 وی با اشاره به اینکه باید شهدای شاخص و ایثارگران استان را در همین برنامه‌ها معرفی کنیم، گفت: در استان سیستان و بلوچستان شرایط امنیتی مطلوبی داریم اما باید از این فرصت‌های ایجابی برای تأمین امنیت استفاده کنیم.
 
معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان اظهار کرد: این جشنواره یک جشنواره ملی است و همانطور که در وزارت کشور مطرح و مصوب شد بهترین زمان برگزاری این جشنواره در استان سیستان و بلوچستان عید مبعث است که منشأ وحدت بوده و لازم است برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی با رویکرد وحدت و اتحاد و انسجام با استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی اجرا شود.
 
علیرضا جلالزایی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه، گفت: کشورهای افغانستان، عمان، پاکستان و هند در همایش ملی ساحل‌نشینان در چابهار و همایش بین‌المللی غذا در زاهدان حضور مستمری داشتند بنابراین اقدام لازم برای حضور آن‌ها در این جشنواره نیز انجام شده است.
 
وی ادامه داد: این جشنواره با هدف رونق اقتصادی سواحل مکران و شور و نشاط اجتماعی برگزار می‌شود، بنابراین قرار است غرفه‌هایی برای معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان نیز در کنار غرفه‌های صنایع‌دستی ایجاد شود.
 
دبیر جشنواره ملی طلایه‌داران خلیج‌فارس گفت: نمایش فرهنگ مردم استان، طبخ غذاهای محلی، اجرای موسیقی محلی و غیره از برنامه‌های دیگری است که قرار است در این جشنواره اجرا شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد