hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > بهسازی پهنه شمالی اولویت نخست شورای شهر زاهدان است

بهسازی پهنه شمالی اولویت نخست شورای شهر زاهدان است

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شهری شورای اسلامی شهر زاهدان گفت: بهسازی و بازسازی پهنه شمالی اولویت شورای شهر و شهرداری زاهدان است تا در راستای اهداف نظام و منویات رهبر معظم انقلاب توسعه و آبادانی صورت گیرد.

به گزارش رویداد به نقل از ایرنا ایران فاطمه راشکی اظهارداشت: تاکنون اقدامات بسیار زیادی در پهنه شمالی شهر زاهدان شامل آسفالت خیابان‌ها و معابر، پیاده روسازی، بهسازی، بازسازی و احداث پارک صورت گرفته اما مشکلات و محرومیت ها بسیار زیاد است.

وی بیان کرد: در حالیکه سیستان و بلوچستان به عنوان یکی از مراکز گردشگری معرفی شده و ظرفیت‌های زیادی دارد، ۴۴ درصد مردم شهر زاهدان در پهنه شمالی زندگی می‌کنند که هزینه زیادی را در بردارد و این شهر دومین حاشیه نشینی کشور را به خود اختصاص داده است.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شهری شورای اسلامی شهر زاهدان افزود: به پهنه شمالی شهر زاهدان باید به صورت ویژه توجه و ردیف اعتباری و مصوبات ویژه‌ای برای آن در نظر گرفته شود تا اختلاف بین پهنه شمالی و جنوبی شهر کمتر شود.

وی بیان کرد: در زاهدان مشکلات و محرومیت ها زیاد است و تنها با درآمدهای شهرداری شهر ساخته نخواهد شد و باید بودجه خاصی به آن اختصاص یابد.

راشکی ادامه داد: اگر گاز شهری به عنوان پروژه ملی تعریف شده پس باید اعتبار برای ترمیم نوارهای حفاری نیز به صورت ملی اختصاص یابد و دولت نگاه ویژه ای به این مساله داشته باشد زیرا ترمیم نوار حفاری و آسفالت هزینه های زیادی را برای شهرداری در بر دارد.

انجام حدود ۶۰۰ هزار متر مربع زیرسازی و آسفالت

معاون امور زیربنایی و عمرانی شهرداری زاهدان نیز در این نشست اظهارداشت: برنامه های شهرداری سالانه طبق بودجه مصوب انجام می شود و خوشبختانه با وجود تمام تنگناهای مالی تاکنون اقدامات خوبی صورت گرفته است.

عباس یعقوبی افزود:تاکنون حدود ۶۰۰ هزار متر مربع زیرسازی و آسفالت و بیش‌از ۷۰ هزار متر مربع جدول گذاری در شهر زاهدان انجام شده و امیدواریم تا پایان سال مالی شهرداری بتوانیم ۴۰۰ هزار متر مربع زیرسازی و آسفالت دیگر را به مردم شهر هدیه دهیم.

وی افزود: بحث پارک ها و فضای سبز نیز در دستور کار شهرداری قرار دارد و مقرر شده هر هفته یک پارک در زاهدان افتتاح شود که می‌تواند احیاء یک پارک قدیمی و فرسوده یا احداث پارک جدید باشد که علاوه‌بر جدول گذاری و سنگفرش، فضای سبز نیز به صورت کامل با گیاهان بومی و محلی انجام می‌شود.

معاون امور زیربنایی و عمرانی شهرداری زاهدان بیان کرد: در بحث های زیربنایی نیز شهرداری ورود کرده و چهار تقاطع غیرهم سطح در دستور کار قرار دارد که قرارداد آنها منعقد شده و حدود ۳۰۶ میلیارد تومان بودجه اولیه ان است که امیدواریم طی ۲ سال آینده این تقاطع ها به صورت کامل به بهره برداری برسند.

وی ادامه داد: همچنین هفت مسیل در زاهدان وجود دارد که چهار مسیل اصلی هستند و در تلاشیم مسیل بلوار شهدای بلوچستان هرچه سریعتر اجرایی شود تا بخش عظیمی از آبهای سطحی زیباشهر از این قسمت تخلیه شود و ادامه مسیل پاسداران (مسیل شیرآباد) نیز در حدود ۱۵۰ متر باقی مانده تا به لار متصل شود که در اینصورت عملا مشکل هدایت آبهای سطحی برطرف خواهد شد.

زاهدان نیازمند اختصاص بودجه های خاص و ویژه

شهردار منطقه سه زاهدان نیز در این نشست اظهارداشت: خوشبختانه تاکنون چند پروژه بزرگ شامل پارک کودک با مساحت ۲۷ هزار متر مربع و اعتباری بیش‌از چهار میلیارد تومان و پارک وحدت که بین ۲ مسجد اهل تشیع و تسنن قرار دارد با مساحت ۳۰ هزار متر مربع با اعتبار پنج میلیارد تومان در حاشیه شهر زاهدان به بهره برداری رسیده است.

محمد سنچولی گفت: بلوار سعادت در شمال خیابان شهید فاضلی نیز یکی از بلوارهایی بود که تا سال گذشته هیچ‌گونه خدمات آسفالتی در آنجا صورت نگرفته بود اما امسال چهار تا پنج محور بزرگ آن منطقه آسفالت شده و در همت آباد نیز به عنوان یکی از محلات هدف حاشیه شهر و بازآفرینی شهری یکسری مشکلات وجود دارد که در تلاشیم هرچه سریعتر آن محور آسفالت شود.

وی افزود: در منطقه شیرآباد تاکنون خدمات کمی انجام شده اما امیدواریم با پیگیری های ویژه مسوولان استانی بودجه های خاصی برای زاهدان که در حال مسیر توسعه است اختصاص یابد تا به شهری مطلوب تبدیل شود.

شهردار منطقه سه زاهدان بیان کرد: طبق سیاست شورای شهر و شهرداری و با توجه به نیاز شهر در زمینه آسفالت، امیدواریم تا پایان سالجاری در کل شهر زاهدان ۴۰۰ هزار متر مربع آسفالت انجام شود

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد