hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ارائه خدمات درمانی در قالب ضوابط صندوق بیماران خاص ، نادر وصعب العلاج ارائه می گردد.

تشکیل صندوق بیماران خاص و صعب العلاج

ارائه خدمات درمانی در قالب ضوابط صندوق بیماران خاص ، نادر وصعب العلاج ارائه می گردد.

مدیر کل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان گفت :در حال حاضر ۱۰۷ نوع بیماری به عنوان بیماری خاص و صعب‌العلاج شناسایی شده که خدمات به این بیماران در مراکز دولتی  و خصوصی ارائه می گردد. 

به گزارش رویدادایران به نقل از روابط عمومی بیمه سلامت  دکتر شهریار شهرکی مدیر کل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان اظهار داشت :  بیمه سلامت استان سیستان و بلوچستان بعد از ابلاغیه سازمان بیمه سلامت ایران مبنی بر تأسیس صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج با تشکیل جلسات متعدد و همکاری منسجم با دانشگاه‌های علوم پزشکی استان موفق شد تعدادی از بیماران صعب‌العلاج را شناسایی کند.

دکتر شهرکی ادامه داد: در حال حاضر ۱۰۷ نوع بیماری به عنوان بیماری خاص و صعب‌العلاج شناسایی شده که خدمات به این بیماران در مراکز دولتی  و خصوصی در قالب ضوابط صندوق بیماران خاص ،نادر و صعب العلاج  خدمات ارائه می گردد. 

مدیر کل بیمه سلامت استان بیان کرد: ۱۰۷ نوع بیماری خاص و صعب‌العلاج همچون انواع سرطان، دیالیزی‌ها، هموفیلی، پیوند کلیه، انواع پیوندها، بیماری‌های مزمن روانی، پارکینسون، پروانه‌ای و ام اس در تعهده بیمه سلامت قرار دارند. 

وی گفت: به بیماران خاص و صعب العلاج استان، علاوه بر خدماتی که در صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج بیمه سلامت برای پرداخت هزینه‌ها به بیماران پرداخت می‌شود، تسهیلاتی نیز در قالب وام قرض‌الحسنه با کارمزد ۴ درصد اختصاص داده شده است. وی خاطرنشان کرد: افرادی که فاقد پوشش بیمه‌ای هستنند، می‌توانند با مراجعه به سامانه شهروندی بیمه سلامت مدارک لازم را بارگذاری کرده و با دریافت پیامک از سوی سامانه برای ادامه روند ثبت‌نام به یکی از دفاتر پیشخوان دولت طرف قرارداد مراجعه کنند.

در پایان دکتر شهرکی تاکید کرد: بیماران خاص و صعب العلاج برای دریافت خدمات با مراجعه به سامانه شهروندی بیمه سلامت به آدرس bimehsalamatiranian.ir ثبت نام و یا به اداره بیماریهای معاونت درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی زاهدان، زابل و ایرانشهر مراجعه کنند.

 

 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد