hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > تولید بیش از ۳.۸ میلیون عدد دارو در هفته گذشته توسط هلال احمر

تولید بیش از ۳.۸ میلیون عدد دارو در هفته گذشته توسط هلال احمر

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال‌احمر از تولید بیش از ۳.۸ میلیون عدد دارو در هلال‌احمر طی یک هفته آخر دی‌ماه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا عسکری، مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر گفت: تولید ۶ برابری مایعات و ۲ الی ۳ برابری جامدات از جمله رشد تولیدات در حوزه دارو است. یک شرکت داروسازی از مهرماه به بعد ۲۴ ساعته در حال تولید بوده است.

وی افزود: در یک هفته آخر دی‌ماه ۴۳۲ هزار عدد سیتریزین و ۳۶۰ هزار عدد اندانسترون در قالب قرص تولید شده است.

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال‌احمر ادامه داد: آزیتروماسین یکی دیگر از داروهایی است که با توجه به نیاز جامعه، تولید آن در دستور کار هلال احمر قرار گرفته و بر همین اساس در یک هفته گذشته ۴۴۶ هزار عدد کپسول از این نمونه دارو تولید شده است.

عسکری گفت: همچنین از ۲۴ تا ۳۰ دی ماه، با توجه به نیاز فصلی کشور و شیوع آنفلوآنزا، ۳۴۹ هزار بطری ایبوپروفن، ۳۴۹ هزار عدد کیتوتیفن و یک میلیون و ۸۹۰ هزار عدد فینوپروست ۵ میلی گرم در مجموعه سهاهلال تولید شده است تا بواسطه توزیع آن در میان جامعه هدف، بخشی از نیازها در داخل کشور تأمین شود.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع در یک هفته گذشته ۲ میلیون و ۶۸۲ هزار عدد انواع قرص، ۴۴۶ هزار عدد کپسول و ۷۰۰ هزار عدد داروی نوشیدنی در مجموعه هلال‌احمر تولید شده و تلاش می‌شود تا این روند تولید با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها تداوم داشته باشد.

منبع: mehrnews-5690465

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد