hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سیستان و بلوچستان میزبان لاله‌ها

سیستان و بلوچستان میزبان لاله‌ها

۱۲ یادگار دوران دفاع مقدس در سراسر استان سیستان و بلوچستان، به خاک سپرده خواهند شد.

به گزارش رویدادایران استان، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان پیکرهای مطهر این شهدای گمنام همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا ، امروز از طریق فرودگاه‌ های زاهدان، زابل و ایرانشهر وارد سیستان و بلوچستان شدند.

سرتیپ دوم پاسدار غلام نبی کوهکن گفت: مراسم تشییع و خاکسپاری پیکرهای مطهر این شهدا در ششم دیماه همزمان با روز شهادت حضرت زهرا (س) برگزار خواهد شد.
وی بیان کرد: پنج شهید در نقاط مختلف شهرستان زاهدان، پنج شهید در شهرستان‌های مختلف منطقه سیستان و ۲ شهید در فنوج و نیکشهر تدفین خواهند شد.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان گفت: این پنج شهید گمنامی که سهم شهرستان زاهدان شده است یک شهید در دانشگاه فرهنگیان، یک شهید در مجتمع ۴۰۰ واحدی کوی پلیس، یک شهیدپادگان مشترک پدافند هوایی و هوانیروز، یک شهید در محوطه استانداری، و یک شهید گمنام نیز در مرکز فرهنگی موزه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع تدفین خواهد شد .
وی بیان کرد: سهم شمال استان پنج شهید گمنام است که در تیپ مردم یاری علی اکبر در زابل، فضای بین مصلی و بازار زابل، شهر جدید رامشار، فرماندهی هنگ مرزی زابل و در روستای ارباب شهرستان نیمروز تدفین خواهند شد.
سرتیپ کوهکن افزود: یک شهید گمنام در فنوج و یک شهید نیز در روستای دسک شهرستان نیکشهر تشییع و تدفین خواهد شد.
وی تصریح کرد: سیستان و بلوچستان دارای ۱۵۸ شهید گمنام است که تقریبا در تمامی شهرستان‌ها پراکنده هستند و تاکنون برای بیش‌از ۱۵۰ شهید گمنام یادمان ساخته شده و چهار یادمان نیز در دستور کار قرار دارد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد