hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > بالاترين نرخ ولادت کشور متعلق به سيستان و بلوچستان

بالاترين نرخ ولادت کشور متعلق به سيستان و بلوچستان

مديرکل ثبت احوال استان سیستان و بلوچستان :در هر ساعت 9 نوزاد در استان متولد مي شوند

به گزارش رویدادایران ، مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: این استان با ۲۷.۹ درصد رتبه اول میزان ولادت کشور را دارد در حالیکه این عدد در کشور ۱۳.۳ است.

رضا راحت دهمرده با بیان اینکه رتبه اول میزان کل باروری با ۳.۲ درصد به نسبت ۱.۶ درصد کشور مربوط به سیستان و بلوچستان است افزود: رتبه اول جوانترین استان کشور با ۶۶.۷ درصد جمعیت زیر ۳۰ سال از آن این استان است.

وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان دارای بیشترین بُعد متوسط خانوار با ۳.۸ نفر بوده درحالیکه میانگین کشوری ۳.۲ درصد است.

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان با بیان اینکه نرخ خانواده‌های پنج نفر به بالا در استان ۳۴.۴۹ درصد بوده و در کشور ۱۴.۷۴ درصد است گفت: رتبه آخر سهم سالمندی با ۳.۲ درصد مربوط به این استان هست در حالیکه میانگین کشوری ۶.۴ است.

وی با بیان اینکه میانگین سن ازدواج در کشور ۲۵ سال و در سیستان و بلوچستان ۲۱ سال است بیان کرد: میانگین سن ازدواج مردان در کشور ۳۰ سال و در این استان ۲۶ سال است.

راحت دهمرده در بخش نرخ طلاق گفت: سیستان و بلوچستان با ۰.۸ دهم در هزار (کمتر از یک در هزار) کمترین نرخ ثبت طلاق در کشور را دارد در حالیکه میانگین کشوری ۲.۵ در هزار است.

وی با بیان اینکه سوم دیماه هر سال یادآور صدور اولین شناسنامه در ایران در سال۱۲۹۷ در تهران و به نام فاطمه ایرانی است، افزود: اولین شناسنامه در سیستان و بلوچستان در سال ۱۳۰۷ در شهرستان زابل صادر شد.

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان افزود: بر اساس اطلاعات جمعیتی در کشور، حدود ۱۲۰ میلیون سند در پایگاه سازمان ثبت احوال موجود است که این عدد در استان سیستان و بلوچستان حدود پنج میلیون سند ولادت و فوت است.

وی با اشاره به آخرین اقدامات اداره‌کل ثبت احوال در سیستان و بلوچستان بیان کرد: ۵۷ اداره و نمایندگی در تمامی شهرستان‌ها و بخش‌های استان موجود هست که ۳۶ اداره ثبت احوال مستقل در این منطقه ایجاد شده است.

راحت دهمرده با بیان اینکه در آرامستان و بیمارستان های زاهدان نیز نمایندگی ثبت احوال وجود دارد گفت: هفت نمایندگی در دفاتر پیشخوان در شهرهای زابل، زاهدان و ایرانشهر مستقر هستند.

وی با اشاره به آخرین برآورد جمعیتی در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: سهم استان از جمعیت کشور ۳.۸ درصد با جمعیت سه میلیون و ۱۹۵ هزار و ۹۹۹ نفر است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد