hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > هفته پژوهش فرصتی برای آشنایی با توانمندی های علمی المصطفی

هفته پژوهش فرصتی برای آشنایی با توانمندی های علمی المصطفی

معاون پژوهشی المصطفی گفت: هفته پژوهش بهترین فرصت برای آشنایی با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های گسترده علمی واحد‌های جامعةالمصطفی است.  

به گزارش خبرنگار رویداد ایران از قم،حجت‌الاسلام والمسلمین مجیدعبادی، در مراسم افتتاحیه هفته پژوهش، پدید آمدن دانش را محصول کوشش‌های جمعی عنوان کرد و گفت: هفته پژوهش، فرصتی برای نمایش توانمندی‌های پژوهشی جامعةالمصطفی و در کنار آن ارزیابی و شناسایی نقاط ضعف و قوت در امر پژوهش است.

 

او این هفته را  فرصتی برای آشنایی با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های گسترده علمی واحد‌های جامعةالمصطفی دانست و ذکر کرد: می توانیم در این هفته برای گام برداشتن در مسیر همکاری و هم افزایی‌های مشترک اقدام کنیم.

عبادی، پدید آمدن دانش را محصول کوشش‌های جمعی دانست و تصریح کرد: متاسفانه نهاد‌های علمی کشور در بخش‌های مختلف با وجود عناصر کارآمد و کاردان، از خروجی‌های جمعی در حد توانمندی فردی مجموعه برخوردار نیستند. این نقطه ضعف، در اکثر دستگاه‌های علمی و پژوهشی کشور به چشم می‌خورد. گسترش مرز‌های علم، تنها از طریق کار جمعی و سیاست گذاری‌های کلان کشوری شکل خواهد گرفت.

معاون پژوهشی المصطفی اظهار کرد: تا مدت‌ها تصور می‌شد توسعه مرز‌های دانش صرفا با انتقال دانش ممکن خواهد بود، اما امروز می‌دانیم انتقال دانش به تنهایی نمی‌تواند موجب توسعه علمی شود و باید به سمت تولید دانش و بومی‌سازی آن پیش رویم. البته این رویکرد به معنی عدم استفاده از تجربیات دیگر مراکز علمی جهان نیست، اما نکته حائز اهمیت آنست که نباید همیشه شاگرد بود و فقط از منابع علمی دیگران استفاده کرد.

عبادی با تاکید بر ضرورت ترکیب آموزش و پژوهش، گفت: برای موفقیت درعرصه پژوهشی نمی‌توان چشم بر آموزش بست. با اجرای طرح تحول آموزش المصطفی و به دنبال آن تدوین طرح تحول پژوهشی، امید داریم پژوهش‌های ما در راستای پاسخ به نیاز‌های ملل مختلف گام بردارد.

 

وی افزود: طبق برنامه تحولی المصطفی، مسأله‌محوری و حل مسائل از نکات حائز اهمیت در مجموعه جامعةالمصطفی العالمیه است.

 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد