hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > طراحی برنامه های هفته پژوهش با تمرکز بر آینده پژوهی

مسئول دبیرخانه دائمی هفته پژوهش المصطفی خبر داد:

طراحی برنامه های هفته پژوهش با تمرکز بر آینده پژوهی

مسئول دبیرخانه دائمی هفته پژوهش المصطفی گفت: برنامه‌های هفته پژوهش جامعةالمصطفی با تمرکز بر موضوع آینده پژوهی طراحی شده است.

  به گزارش خبرنگار رویداد ایران از قم،حمیدرضا قلی‌زاده، در آیین افتتاح ویژه برنامه‎های هفته پژوهش جامعه المصطفی العالمیه که در سالن قدس موسسه عالی امام خمینی (ره)  برگزار شد،اظهار کرد: دو سال از آغاز به کار دبیرخانه دائمی هفته پژوهش در المصطفی می‌گذرد و در زمینه ساماندهی، برنامه‌ریزی و جهت‌دهی فعالیت‌های پژوهشی نه تنها در هفته پژوهش بلکه در طول سال اقدامات ارزشمندی را ارائه می‌کند.

او  از برگزاری ۲۰۰ نشست علمی و ۳ برنامه ویژه هفته پژوهش و یک اجلاس نظریه پردازی نقدو مناظره المصطفی خبر داد و بیان کرد: برنامه‌های هفته پژوهش جامعةالمصطفی با تمرکز بر موضوع آینده پژوهی طراحی شده است.

مسئول دبیرخانه دائمی هفته پژوهش المصطفی ادامه داد: دبیرخانه هفته پژوهش المصطفی با تشکیل سه کمیته علمی، تبلیغات و پشتیبانی، فعالیت‌های خود را آغاز نمود و برنامه‌های متنوعی را ویژه این هفته در نظر دارد.

او بیان کرد: در بخش کمیته علمی، برنامه‌های مختلفی از جمله برگزاری نشست‌های علمی، کارگاه‌ها، جلسات نقد کتاب و کرسی‌های علمی در دو بخش مراکز تخصصی و متمرکز در سازمان مرکزی المصطفی برنامه‌ریزی شد.

قلی زاده اضافه کرد: حجم گسترده‌ای از برنامه‌های علمی در مراکز جامعةالمصطفی شامل؛ نشست انجمن‌های علمی و نقش آن در آینده پژوهشی المصطفی به میزبانی مجتمع آموزش عالی شهیده بنت‌الهدی و نشست علمی ظرفیت شناسی فضای مجازی ناظر بر آینده‌پژوهی به میزبانی دانشگاه مجازی المصطفی برگزار خواهد شد.

مسئول دبیرخانه دائمی هفته پژوهش المصطفی گفت: دومین دوره کارگاه نمایه‌سازی بین‌المللی نشریات المصطفی به صورت متمرکز روز سه‌شنبه در مجتمع آموزش عالی تاریخ، سیره و تمدن اسلامی با همکاری اداره کل امور پژوهشی برگزار می‌شود.

او در بخش دیگری از سخنانش هفته پژوهش را فرصتی برای ارزیابی نقاط قوت و ضعف و بررسی ظرفیت‌های علمی و دانشی المصطفی دانست و عنوان کرد: هفته پژوهش فرصتی برای قدردانی از زحمات پژوهشگران در المصطفی است  و در همین خصوص دو مراسم؛ «نکوداشت پژوهشگران، انجمن‌های علمی و نشریات برتر المصطفی» و «نکوداشت اعضای هیئت علمی برتر در زمینه پژوهش» در قالب اجلاسیه فعالان پژوهشی المصطفی برگزار خواهد شد.

قلی‌زاده افزود: نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی فرصتی برای گردهمایی فعالان پژوهشی المصطفی است تا همه نمایندگی‌های المصطفی در داخل کشور گرد هم جمع شوند تا دستاورد‌های خود را بین خود و دیگران به اشتراک بگذارند.

 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد