hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > صدور بیش از ۳۵۰۰ مجوز مشاغل خانگی در سیستان و بلوچستان

صدور بیش از ۳۵۰۰ مجوز مشاغل خانگی در سیستان و بلوچستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون، سه هزار و ۵۱۸ مجوز در حوزه مشاغل خانگی در این استان صادر شده است.

به گزارش رویدادایران حامد آرامش اظهار داشت : فعالان حوزه مشاغل خانگی این استان برای راه‌اندازی کسب‌وکار خود هم در روند دریافت مجوز و هم دریافت تسهیلات حمایت می‌شوند، چرا که این نوع از مشاغل امروزه بدلیل دربرگیری فراوان و هزینه پایین تر نسبت به دیگر شغل ها، برای متقاضیان بویژه بانوان و خانواده ها با اهمیت است.

وی بیان کرد: بر این اساس از ابتدای سال جاری تا به امروز، سه هزار و ۵۱۸ مجوز مشاغل خانگی در استان بصورت الکترونیکی برای متقاضیان صادر شده که شامل سه هزار و ۴۶۴ نفر مستقل و ۵۴ نفر پشتیبان است.

دبیر کارگروه تخصصی اشتغال استان تصریح کرد: در دولت سیزدهم به منظور تسهیل شرایط کسب و کار و حذف امضاهای طلایی، دستگاه ها و نهادها خدمات خود را بصورت الکترونیکی به مردم ارائه می کنند که از جمله این خدمات، صدور مجوز مشاغل خانگی است.

آرامش اظهار داشت:  متقاضیان می توانند برای دریافت مجوز متناسب با نوع گرایشی که آموزش دیده اند و قصد فعالیت دارند، به سامانه مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراجعه کنند.

وی ادامه داد: همچنین از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون در سیستان و بلوچستان یک هزار و ۳۲۲ طرح مشاغل خانگی به مبلغ یک هزار و ۴۷ میلیارد ریال به بانک های عامل معرفی شده است که ۵۲۱ طرح جمعا ۴۶۶ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده اند.

آرامش تاکید کرد: در چند روز اخیر با پیگیری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تصویب بانک مرکزی، و در راستای حمایت از کسب و کارهای خانگی، سقف تسهیلات   برای مشاغل مستقل از ۱۰۰ به ۱۵۰ میلیون تومان و برای مشاغل پشتیبان از ۲ میلیارد به ۴ میلیارد تومان افزایش یافت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان در خصوص تسهیلات تبصره ۱۶ ماده واحده قانون بودجه کشور نیز گفت: با تصویب هیات وزیران تسهیلات ارزان قیمت در نظر گرفته شده است که کارآفرینان اجتماعی، تسهیل‌گران اشتغال، پشتیبان‌های مشاغل خرد و خانگی، کارفرمایان طرح‌های مددجویی، شرکت های تعاونی و فعالان حوزه دانش بنیان و زنان سرپرست خانوار در اولویت دریافت هستند.

وی افزود: تسهیلات تبصره ۱۶ فرصت بسیار مناسبی برای اشتغالزایی و رشد تولید در بنگاه‌های اقتصادی است که امیدواریم با هم افزایی دستگاه های اجرایی و استقبال فعالان کسب و کار، کارآفرینان و قشر جوان استان، این فرصت به نحو شایسته در مسیر رشد و توسعه و اشتغال استان استفاده شود.

آرامش در خصوص تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه کشور نیز گفت: از این طریق هم منابع بانکی در اختیار کارآفرینان و فعالان اقتصادی قرار می گیرد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد