hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > پذیرش داوطلبان جامعه‌الزهرا(س) به صورت هدفمند انجام می‌شود

پذیرش داوطلبان جامعه‌الزهرا(س) به صورت هدفمند انجام می‌شود

مدیر جامعه الزهرا (س) با بیان اینکه پذیرش داوطلبان جامعه‌الزهرا(س) به صورت هدفمند انجام می‌شود، گفت: از ابتدای پذیرش، مهارت‌ها و ظرفیت‌های داوطلبان در نظر گرفته می‌شود و پذیرفته شدگان استعدادسنجی می‌شوند تا از ظرفیت و استعدادای آنها در دوران تحصیل استفاده شود.

به گزارش رویداد ایران از قم، سرکار خانم سیده زهره برقعی در نشست خبری «آغاز پذیرش و ثبت نام سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ جامعه الزهرا (س) (در سطوح دو، بازپذیری، سه، چهار و کارشناسی ارشد بین الملل)» که با حضور اصحاب رسانه استان قم در سالن جلسات مدیریت این مؤسسه علمی حوزوی برگزار شد، ضمن عرض تسلیت ایام فاطمیه، عنوان کرد: دین اسلام به بحث علم و علم آموزی اهمیت ویژه ای داده و پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم در روایتی، خیر دنیا و آخرت را در علم آموزی و شر دنیا را در جهل می‌دانند.

شاهد زنجیره هدفمند و معنادار برای تحصیلات بانوان هستیم

وی با بیان اینکه جامعه الزهرا (س) به عنوان بزرگترین حوزه علمیه بانوان در جهان اسلام برای علم آموزی بانوان، برنامه‌های مختلفی در دستور کار دارد، اظهار داشت: در جامعه الزهرا (سبرای مشتاقان و متقاضیان تحصیل علوم دینی، سطوح مختلف تحصیلی برنامه‌ریزی شده و یک زنجیره هدفمند و معناداری را برای تحصیلات بانوان شاهدیم.

مدیر جامعه الزهرا (س) به فعالیت بخش‌های مختلف از جمله مهد کودک، مجتمع آموزشی تربیتی هدی ویژه دانش آموزان، مدارس علمیه و مراکز تخصصی و سطح عالی فقه و اصول ویژه بانوان طلبه و دانشکده الهیات معارف اسلامی هدی ویژه دانشجویان اشاره کرد و در ادامه گفت: شرایط تحصیل بانوان طلبه در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به صورت حضوری تمام وقت و نیمه وقت صبح و عصر، غیرحضوری و مجازی فراهم شده و علاوه بر این، امکانات رفاهی مناسبی از جمله مجموعه ورزشی شهیده سیاری، کتابخانه، مرکز آموزش‌های آزاد و مهارتی، خوابگاه، مرکز مشاوره و غیره برای بانوان لحاظ شده است.

اجرای طرح آموزش پژوهش محور در جامعه الزهرا(س)

برقعی با بیان اینکه در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تنها به مسئله علم اکتفا نمی‌شود و بحث اخلاق، معنویت، خانواده و مهارت‌های فردی و اجتماعی بسیار مهم است، تصریح کرد: با برنامه ریزی‌هایی که در معاونت آموزش و تربیت صورت گرفته، طلاب پذیرفته شده در این دوره علاوه بر آموزش مهارت‌های عمومی باید یک مهارت خاص مانند روش‌های تبلیغ، تدریس، پژوهش و مشاوره را در دوران تحصیل بگذرانند.

وی با اشاره به اجرای طرح آموزش پژوهش محور در جامعه الزهرا (س) یادآور شد: سال گذشته هم این طرح اجرا شد، اما امسال طرح آموزش پژوهش محور با برنامه ریزی دقیق و نقشه راه ترسیم شده، اجرایی می‌شود و پذیرفته شدگان امسال در طول تحصیل از بحث‌های پژوهشی بهره مند می‌شوند.

پذیرش داوطلبان جامعه‌الزهرا(س) به صورت هدفمند انجام می‌شود

مدیر جامعه الزهرا (س) با بیان اینکه امسال همچون سال گذشته، پذیرش داوطلبان به صورت هدفمند صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: امسال به پذیرش طلاب از مناطق محروم و کم برخوردار بیشتر توجه می‌شود و تدابیری اندیشیده شده که بخشی از بانوان طلبه از این مناطق باشند.

برقعی در پایان، عنوان کرد: از ابتدای پذیرش، مهارت‌ها و ظرفیت‌های داوطلبان در نظر گرفته می‌شود و پذیرفته شدگان استعدادسنجی می‌شوند تا از ظرفیت و استعدادای آنها در دوران تحصیل استفاده شود.

امتیاز: 5 (از 1 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد