hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > آغاز پذیرش و ثبت نام سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ جامعه‌الزهرا(س)

مدیر کل سنجش و پذیرش جامعه‌الزهرا(س) خبر داد:

آغاز پذیرش و ثبت نام سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ جامعه‌الزهرا(س)

مدیر کل سنجش و پذیرش جامعه الزهرا (س) از آغاز پذیرش و ثبت نام سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ در سطوح مختلف تحصیلی دو، بازپذیری، سه، چهار و کارشناسی ارشد بین الملل در این مرکز علمی حوزوی خبر داد.

به گزارش خبرنگار رویداد ایران-قم ،اشرف السادات ارمکان در نشست خبری در سطوح دو، بازپذیری، سه، چهار و کارشناسی ارشد بین الملل که در سالن جلسات مدیریت این مؤسسه علمی حوزوی برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه، و خیرمقدم به اصحاب رسانه که به عنوان خط مقدم این جنگ ترکیبی قرار گرفتند، اظهار کرد: پذیرش جامعه الزهرا براساس آیه ۱۲۲ سوره توبه برنامه ریزی و جمع بندی شده است که خداوند متعال می‌فرماید: شایسته نیست مؤمنان همگی کوچ کنند؛ چرا از هر گروهی از آنان، طایفه‌ای کوچ نمی‌کند تا در دین (و معارف و احکام اسلام) آگاهی یابند و به هنگام بازگشت بسوی قوم خود، آنها را بیم دهند؟!».

وی با بیان اینکه خداوند مسیر راه پذیرش حوزه‌های علمیه را ترسیم کرده است، اظهار داشت: فصل الخطاب پذیرش جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها این است که مسیر و بستری برای حضور تمام بانوانی که درد دین دارند و دوست دارند علوم اسلامی را یاد بگیرند، فراهم کند.

ارمکان با بیان اینکه در برنامه ریزی پذیرش سعی شده جامع نگر باشیم، افزود: جامعه الزهرا (س) از ابتدای فعالیت خود طلاب ایرانی بومی و غیربومی و همچنین طلاب غیرایرانی از اقصی نقاط جهان داشته و دارد، تعداد زیادی از بانوان طلبه در خوابگاه حضور دارند و برنامه‌های ویژه ای برای آنها در نظر گرفته شده که با اهداف بلند جامعه الزهرا (س) همسویی دارد.

وی تصریح کرد: جامعه الزهرا (س) نامی آشنا و یک نهاد دینی با سابقه‌ای نزدیک به چهل سال است که دارای ساختار منسجم و امکانات مناسب و کادر متعهد و توانا است.

فراهم بودن شرایط تحصیل به شیوه‌های حضوری، غیرحضوری و مجازی برای بانوان در جامعه‌الزهرا(س)

مدیر کل سنجش و پذیرش جامعه الزهرا (س) با اشاره به حضور بانوان طلبه در سطوح دو، سه، چهار و دوره عالی فقه و اصول، گفت: با توجه به شرایط بانوان به عنوان محور کانون خانواده، شرایط تحصیل به صورت حضوری تمام وقت و نیمه وقت در دو نوبت صبح و عصر، غیرحضوری و مجازی فراهم شده است.

ارمکان با اشاره به آغاز پذیرش و ثبت نام سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ جامعه الزهرا (س) در سطوح دو، بازپذیری، سه، چهار و کارشناسی ارشد بین الملل، بیان داشت: علاقه مندان می‌توانند برای ثبت نام و اطلاع از شرایط تحصیل به سامانه سنجش و پذیرش به نشانی https://paziresh.jz.ac.ir/ مراجعه کنند.

وی با تصریح بر اینکه متقاضیان و داوطلبان حتما دفترچه راهنمای ثبت نام را به دقت مطالعه کنند، مهلت ثبت نام را تا ۵ دی اعلام کرد و گفت: همه راهبری‌ها و روند ثبت نام در سامانه پذیرش بارگذاری شده و به داوطلبان توصیه می‌شود به موارد درج شده در سامانه توجه کنند.

مدیر کل سنجش و پذیرش جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با اشاره به شرایط معاف از آزمون ورودی، گفت: شرایط پذیرش داوطلب معاف از آزمون در دفترچه اعلام شده است که باید به دفترچه راهنما مراجعه شود.

ارائه ۱۵ رشته و گرایش تحصیلی در مقطع سطح سه/ پنج رشته تحصیلی در مقطع سطح چهار

ارمکان به رشته‌ها و گرایش‌های مقطع تحصیلی سطح سه اشاره کرد و با بیان اینکه امسال ۱۵ رشته و گرایش در مقطع تحصیلی سطح سه ارائه شده است، گفت: جامعه الزهرا (س) در مقطع سطح سه در رشته‌های تاریخ اسلام، تاریخ و سیره اهل بیت علیهم‌السلام، تبلیغ با گرایش حج، تربیت دینی کودک و نوجوان، مشاوره خانواده با رویکرد اسلامی، مدیریت آموزشی، تفسیر و علوم قرآن، فقه و اصول، فلسفه اسلامی، کلام اسلامی، کلام اسلامی با سه گرایش امامت، مهدویت و مذاهب اسلامی، مدرسی ادبیات عرب و مطالعات اسلامی زنان طلبه می‌پذیرد.

وی خاطرنشان کرد: در مقطع سطح سه، ۷۲ رشته دانشگاهی همسو وجود دارد که داوطلبان فارغ التحصیل و یا در حال تحصیل این رشته‌ها می‌توانند برای ثبت نام در آزمون ورودی مقطع تحصیلی سطح سه اقدام کنند.

مدیر کل سنجش و پذیرش جامعه الزهرا (س) به رشته‌های تحصیلی سطح چهار اشاره کرد و گفت: امسال در مقطع تحصیلی سطح چهار، پنج رشته تحصیلی تفسیر علوم و معارف قرآن، فقه خانواده، تاریخ و سیره پیامبر اعظم (ص)، کلام اسلامی و حکمت متعالی ارائه شده است.

ارمکان در ادامه به امکانات رفاهی مناسب در جامعه الزهرا (س) اشاره کرد و اظهار داشت: امکانات مناسبی برای تحصیل بانوان در این مجموعه فراهم شده است، به گونه ای که دغدغه‌های یک بانو را برطرف می‌کند و بانوان در جایی تحصیل می‌کنند که علاوه بر مباحث علمی، نیازمندی‌های آنها در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به روند و فرآیند مصاحبه جهت پذیرش نهایی بانوان طلبه، یادآور شد: در این فرآیند، استعدادسنجی در اولویت کارهای پذیرش قرار گرفته است.

امتیاز: 5 (از 1 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد