hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > همایش بزرگ روز صنعت بیمه در قم برگزار شد

همایش بزرگ روز صنعت بیمه در قم برگزار شد

همایش بزرگ روز صنعت بیمه با حضور جمعی از مدیران، نمایندگان، کارشناسان بیمه های استان قم و جمعی از مسئولین به همت شورای بیمه های استان در تالار آب برگزار شد


رویداد ایران_سمانه سادات فقیه سبزواری: مهمانان ویژه ای مانند احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و مجید ناظمی مدرس برجسته بازاریابی در این همایش حضور داشتند.

امیر علی وفایی رئیس شورای هماهنگی بیمه های استان قم ضمن گرامیداشت روز صنعت بیمه بیان کرد: روز بیمه فرصتی مغتنم برای وفاق ملی و هم افزایی در این صنعت است و گامی در مسیر تدبیر و امید است تا اهالی این صنعت به عنوان مظهر آرامش و اطمینان و تضمین کننده امنیت روانی جامعه، اقدامات و دستاوردهای خود را بازنشر و مرور نمایند و با استفاده از تجارب گذشته، افق های روشن تری را برای ذینفعان خود ترسیم نمایند .

کریمی معاون شورای هماهنگی بیمه های استان قم نیز با اشاره به عملکرد سال ۱۴۰۰ صنعت بیمه استان قم بیان کرد: با توجه به تمام دغدغه هایی که در بخش صنعت کشوروجود دارد و همچنین با وجود تحریم ها در تمام بخش ها ، پرتفوی فروش به مبلغ 13/696میلیون ریال و خسارت پرداختی به مبلغ ۱۹۳/ ۱۰ میلیون ریال با نسبت خسارت بالغ بر 74/42%می گردد که امید است همه فعالان این صنعت نیز تمام تلاش و کوشش خود را به کار بگیرند تا با ارائه بهترین خدمات به اقشار مختلف جامعه بیش از پیش بتوانند آرامش و اطمینان برای مردم جامعه ایجاد کنند .

در بخش دیگری از این مراسم غلامعلی علائی رئیس انجمن نمایندگان بیمه استان قم نیز عنوان کرد: امروز در صنعت بیمه و شبکه فروش مشکلات فراوانی وجود دارد که از آن جمله می شود به قوانین ناکارآمد اشاره کرد.

او با تاکید براینکه برخی قوانین بیمه باید اصلاح شود، گفت: یکی از این قوانین به امور دیه و تعیین نرخ آن مربوط می شود و با توجه به اینکه هرسال بعد از تعطیلات نوروزی رقم دیه مشخص می شود مشکلاتی را برای مردم و بیمه ها بوجود می آورد که در این راستا لازم است پیش از فرا رسیدن تعطیلات و 20 روز زودتر نرخ دیه اعلام شود.

در بخش دیگری از این مراسم احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اینکه در استان قم واحدهای تولیدی ارتباط خوبی با شرکت های بیمه دارند، بیان کرد: این ارتباط موجب فراهم شدن بازاری مطلوب برای شرکت های بیمه است.

او با اشاره به برخی مشکلات ناشی از بخش حمل و نقل در صنعت بیمه تصریح کرد: کیفیت خودروها و وضعیت جاده ها هزینه های بسیاری را به بیمه ها متحمل می کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: در کنار مشکلاتی که ذکر شد نباید از آسیب هایی که تحریم ها بر بیمه ها وارد کرده است غافل شد. زیرا که شرکت های بزرگ بیمه های دنیا ما را تحریم کرده اند.

امیر آبادی با تاکید براینکه باید شرایط حضور بیمه های کشور در سطح بین الملل فراهم شود، تصریح کرد: برخی از شرکت ها توانسته اند به این بازار دست یابند و ما نیز آمادگی داریم در صورت لزوم در خصوص حمایت از صنعت بیمه در بخش های مختلف ورود کنیم.

او با انتقاد از بیمه مرکزی به دلیل عدم ورود به عنوان تنظیم گر گفت: در حالی که از بیمه مرکزی انتظار می رود به عنوان تنظیم گر به بخش های مختلف ورود کند اما نتوانستند در این موضع ورود کنند و خود را نشان دهند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: از دیگر مشکلات جدی که در این زمینه وجود دارد می توان به سیاسی کردن برخی برخی بخش های فنی اشاره کرد که در راس مراکز فنی افراد سیاسی قرار می گیرند و موجب می شود نتوانند وظایف خود را به شایستگی انجام دهند و در بیمه های مرکزی نیز این چنین است و آن تیمی که مشغول هستند بیشتر از اینکه دارای سبقه فنی باشند دارای شخصیت سیاسی هستند که این مسئله می تواند ضربه ای برای صنعت بیمه باشد.

او بر ضرورت بالا بردن سطح رقابت میان شرکت های بیمه تاکید و بیان کرد: اساس رقابت درست باید شکل بگیرد و رانت نیز کنار برود و شرکت های دولتی براساس کیفیت خدمات بیمه ای شرکت های خصوصی و دولتی با آنها همکاری کنند تا رقابت شایسته ای صورت بگیرد.

در بخش پایانی این همایش مدیران شعبه، نمایندگان برتر واعضای انجمن صنفی شرکت های بیمه در استان قم از سوی شورای هماهنگی بیمه های استان تقدیر شدند.


 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد